آئین بهائی – جامعه، سیاست
16 آیین بهائی جامعهوسیاست های میدانی چشمگیری در سراسر جهان، از جمله در مرکز جهانی بهائی در اینکتاب پژوهش حیفا، انجام داد. سال قبل استاد ۱۴ کند و از حدود ها استکه در دانشگاه کپنهاگ تدریس می او سال فرهنگی و دینی این دانشگاه بوده است. او شناسی دین در دانشکدۀ مطالعات میان جامعه ترین گذار طرح پژوهشی «دین در قرن بیست و یکم» در این دانشگاه است که از مهم بنیان توان به رود. از دیگر آثار وی می های اروپایی به شمار می پژوهی در دانشگاه های دین فعالیت ملل مقدس و ، و دین و فضای سایبری، دین در قرن بیست و یکم ، شدن آیین بهائی و جهانی اشارهکرد. های جهانی هویت خوانید برگردان فارسی سخن شد. آنچه می مارگیت واربورگ در گفتگویی تلفنی با «آسو» هم اینگفتگوست. کنید؟ وضعیتکنونی مطالعات بهائی در حوزۀ دانشگاهی را چگونه ارزیابی می ها و موضوعات پژوهشی است و نه ادیان خاص. مثلاً بیشتر دربارۀ روش در دانشگاه، بحث تواند مند باشد می گردانی) علاقه اگر پژوهشگری به موضوعگرویدن به ادیان یا تغییر دین (دین به ادیان هندو، بودایی یا بهائی بپردازد. جالب بودن یا نبودن کارش چندان به اینکه به آیین اش، مثلاً در مورد هندو، بودایی یا یهودی پرداخته ربطی ندارد و بیشتر به رویکردهای پژوهشی گرویدن به ادیان وابسته است. شناس دین به سراغ آیین بهائی رفتید که شمار پیروانش از چه شد که شما به عنوان جامعه ادیان بزرگکمتر است؟ شدن،گرویدن به ادیان، عوامل موفقیت یا ناکامی در ادارۀ نهادهای من به ادیانکوچک، جهانی گرایی، و علل افزایش، رکود یا حتیکاهش تعداد پیروان ادیان دینی، انحصارگرایی و شمول هایی دانشگاهی افراد کمی در مورد بهائیان تحقیقکرده بودند. پژوهش علاقه دارم. در عرصۀ شناسی بسیار اندک بود. تاریخ وجود داشت، اما مطالعات موجود در حیطۀ جامعه در حوزۀ ببینید. شهروندان جهان توانید درکتاب مند شدم و حاصلکارم را می به همین علت، علاقه اید، یکی از نکات جالبکتاب این استکه به جوامع بهائی در کشورهای متنوعی پرداخته
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2