عبدالبهاء در انجمن عالم

14 عبدالبهاء درانجمنعالم تحلیلی از )Robert H. Stockman( نتوانسته بود انجامش دهد.» در ادامه، رابرت اچ. استاکمن دهد و ضمن شرح جزئیات محتوای ‌ ی عبدالبهاء در آمریکای شمالی ارائه می ‌ ماهه ‌ حضور هشت بینیکرد ‌ توان پیش ‌ کند. «می ‌ های عبدالبهاء، تأثیرگذاری این سفرها را بررسی می ‌ پیام و فعالیت های عبدالبهاء ‌ که هرچه شمار بیشتری از ایرانیان از جزئیات این سفر باخبر شوند، سخنرانی ی یگانگی بشر، صلح جهانی، برابری زن و مرد و حقوق بشرِ ‌ را بخوانند و از تعالیم او درباره Amin( آ ‌ شمول آگاه شوند، اهمیت فرهنگی این سفر افزایش خواهد یافت.» امین اخه ‌ جهان ها و نشریات ‌ ی پایانی این بخش بازتاب وسیع سفرهای عبدالبهاء در روزنامه ‌ در مقاله )Egea مطلبِ منتشرشده در مورد عبدالبهاء در مطبوعات ۱۷۰۰ کند. او با اشاره به ‌ غربی را مرور می علت وقایع سیاسی، انقلاب، ‌ پرسد: «چند ایرانی دیگر در قرن بیستم، نه به ‌ غربِ آن عصر می خاطر قیام برای ترویج صلح و دفاع از برابری نوع ‌ یا غوغای ثروتمندان و اهل قدرت بلکه به اند؟» ‌ بشر به این درجه از شهرت رسیده های ‌ ی عبدالبهاء با مسائل و پرسش ‌ به مواجهه های عصر ما ‌ عبدالبهاء و پرسش بخش پردازد؛ مسائلی که فارغ از بروزاتشان در شرق و غرب، در نگاه عبدالبهاء ‌ دنیای مدرن می مروری دارد بر گفتار و )Jonathan Menon( ای مشترک دارند. در ابتدا، جاناتان منون ‌ ریشه های او برای از میان بردن تبعیض و تفکیک نژادی ‌ ی عبدالبهاء و تلاش ‌ رفتار ضدنژادپرستانه ایکه چهل ‌ خورده ‌ کس انتظار نداشتکه مرد ایرانی سال ‌ در آمریکای ابتدای قرن بیستم. «هیچ سال در تبعیدگاه عثمانی زندانی بود،کاری بکند که دیگر بازدیدکنندگان خارجیِ مشهور نکرده هاییکه به تفکیک ‌ بودند. اما عبدالبهاء، در حرف و عمل، با قاطعیت و استقامت با ایدئولوژی آ اقدامات عبدالبهاء برای ‌ داد، مبارزهکرد.» امین اخه ‌ ها مشروعیت می ‌ نژادی در زندگی آمریکایی دهی ‌ ، شکلی ‌ های زمانه ‌ ی مشارکت او درگفتمان ‌ پاسخ به بحران جنگجهانی اول را در سه زمینه کند و ‌ ای مبتنی بر اصول روحانی و توجه او به نیازهای فوری ناشی از جنگ بررسی می ‌ جامعه دهد. ‌ های پیشروِ عصر خود نشان می ‌ تفاوت آرای او را در این زمینه با سایر متفکران و جنبش حل مشکلاتیکه ‌، کرد ‌ هایش تأکید می ‌ ها و نوشته ‌ طورکه عبدالبهاء پیوسته در سخنرانی ‌ «همان تنها محتاج تغییر در شرایط مادی آدمیان است بلکه نیازمند تحولی ‌ نوع بشر را مبتلا کرده نه بودن، هدف هستی و چارچوبی اخلاقیکه باید مبنای ‌ در فهم ما است؛ تحولی در معنای انسان شدن، ‎ های عبدالبهاء در مورد جهانی ‌ ی دیدگاه ‌ اقداماتمان قرار گیرد.» موژان مومن ضمن ارائه ی متحد جهانی شرح ‌ ای از یک جامعه ‌ ی بهائی به نمونه ‌ های او را برای تبدیل جامعه ‌ فعالیت ی بهائی عبارت بود از هدایت ‌ توان گفتکه راهبرد عبدالبهاء در رهبری جامعه ‌ دهد. «می ‌ می شدن ‌ شدن: ابتدا با تأکید بر واقعیت و هنجار جهانی ‌ سوی جهانی ‌ ی بهائی به ‌ مند جامعه ‌ نظام ی ‌ بخشیدن جغرافیایی، قومی، نژادی و فرهنگی به جامعه ‌ های خود و سپس با تنوع ‌ در نوشته

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2