عبدالبهاء در انجمن عالم
261 عبدالبهاء درانجمنعالم نویسد: چنین می «اهمیت این محافل چنان زیاد و اقتدار آنها چنان عظیم استکه یک بار ی عربی شیخ فرج، یکی از احبایکُرد مقیم وقتی حضرت عبدالبهاء ترجمه قاهره، از لوح اشراقات حضرت بهاءاللّه را به خط خویش اصلاح فرمودند، در لوحی به شیخ فرج امر کردند که این ترجمه را به محفل روحانی قاهره تسلیم نماید تا رضایت و موافقت محفل را با انتشار این ترجمه جلب (ترجمه) 26 کند.» ی بیشتر این نهادها بعد از درگذشت عبدالبهاء رخ داد، این هرچند توسعه ی بهائی داشتند شدنِ جامعه محافل از همان نخستین روزها نقش مهمی در جهانی ی جهانی بهائی بودند. برای مثال، رشد جامعه ی روبه زیرا کانون ارتباطات شبکه گرفتند و این محافل مبلغان سیار از طریق این محافل با بهائیان کشورِ مقصد تماس می ی الواح نقشه کردند. عبدالبهاء با نگارش ی سفر و میزبانی آنها را تنظیم می برنامه های ها در سال ریزی کرد (این نامه ی بهائی را برنامه شدن جامعه تداوم جهانی ملکوتی ها در مجمعی در آمریکا رونمایی شد). این نوشته 1919 نوشته و در سال 1917-1916 ی چگونگیگسترش آیین بهائی در نقاط مشخصی از دنیا بود. هایی درباره حاوی دستورالعمل هرچند در دوران رهبری عبدالبهاء شمار اندکی از بهائیان این اوامر را اجرا کردند، گسترش ها بود. افندی مبتنی بر همین نامه جهانی آیین بهائی در دوران رهبری شوقی ی بهائی (با تأکید بر شدنِ هنجاری جامعه زمان مروج جهانی بنابراین، عبدالبهاء هم شناختی شدنِ روان ی دنیا) و جهانی ی واقعیت حتمی و گریزناپذیر آینده مثابه شدن به جهانی ی آن (با ایجاد و ترویج انواع فراوانی از تعاملات جهانی میان بهائیان دنیا و جاانداختن ایده رسانْد، ی جهانی واحد در ذهن آنها) بود. آنچه به تحقق این دو هدف یاری می تعلق به جامعه ی احداث معبد ژه های مالی بهائیان دنیا به پرو ی بهائی (از طریقکمک شدنِ مالیِ جامعه جهانی شدن نهادی (از طریق ایجاد چارچوبی جهانی برای نهادهای اداری یا بهائی آمریکا) و جهانی های تعاملات جهانی بهائیان) بود. همانکانون گرایی گرایی و خاص عام گوید که یکی مدرنیته، رابرتسون می گرایی، مدرنیته و پست گرایی و خاص یعام در بحثدرباره 26 Baha'i Administration (1968). Wilmette, IL: Baha'i Publishing Trust.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2