باب و جامعۀ بابی ایران

209 باب ینآرق ریسافت :یحو ۀلزنم هب ریسفت هایی بنا کنید برای ذکر خداوند بزرگ و زنده، و اوست ‌ خانه ها را قبلۀ مردم ‌ خداوندی که دانا و دادگر است. و خداوند آن خانه ˝. برای ادای نماز قرار داد و مؤمنان را به آن بشارت داد تر گفتیم که چهارمین بخش سوره معمولاً بازگشتی به آیۀ قرآن است. ‌ پیش روش بازنویسی در دو نمونه آخر از سه مثال زیرین شاهدی بر این مدّعا قرآن نوشته شده: 1 آیه 12 است. فصل دوّم سورۀ العلماء با توجّه به سوره این ˝. های کتاب آشکار خداوند است ‌ ها آیات و نشانه ‌ الف لام راء. این ˝ گوید که خدا ‌ پذیرد. باب می ‌ سوره با تفسیری از سه حرف مقطّعه پایان می را خلق کرده تا مظهر بندۀ او (یا باب؟) باشد که در امر الهی ˝ الف ˝ حرف به برتری قوانین او [؟] به کتاب گسترده ˝ لام ˝ بسیار استوار است. حرف را خداوند آفرید تا امرش را بر اساس ˝ راء ˝ شود، و حرف ‌ [قرآن؟] مربوط می آمده گسترش (انبساط) دهد. ˝ الکتاب ‌ ام ˝ آنچه در نگاشته شده و باب آیه را 70 آیۀ 12 با توجّه به سورۀ ˝ القلم ˝ 71 سوره چنین بازنویسی می کند: و انّا نحن قد امرنا الملئكة ان يجعلوا السّقاية من الذّر فی رحل المؤمنين باذن اللّه العلیّ و هو اللّه كان بكلّ شیء عليماً ه يا ايّهاالمؤذّن اذّن يا ايّتها العير انّكم لسارقون و انّ السّقاية من الذّكر فی اعلی المشاعر منكم قد كان بالحقّ علی الحقّ مكنوناً ه و هو اللّه ˝ .ً قد كان علی كلّ شیء حفيظاً ه و هو اللّه كان علی كلّ شیء قديرا 92 مؤمنین) که = ذکر (باب)، رحل = ) های (سقایه (جام آب ‌ تر استعاره ‌ پیش دیدیم. در این مثال این ˝ مصرِ قلوب ˝ : در تفسیر بالا آمده در مثال دیگری خورد یعنی فطرت و قابلیّت ‌ ها به محتوای تفسیر سورۀ بقره گره می ‌ استعاره مقدّر شده در فرد، در اقبال یا روگردانی از امام به عنوان ظهور الهی است که های ‌ رو مؤمنین دارای این امتیازند زیرا نشانه ‌ اکنون در باب تحقّق یافته. از این ها اعطاء شده ‌ [باب]، در اینجا با استعاره سقایه (جام آب)، به آن ˝ ذکر ˝ اند زیرا به خاطر ‌ از پذیرفتن حقیقت محروم شده ˝ سارقان ˝ ، چنین ‌ است. هم .۱۴۵ الاسماء ‌ قیّوم 92

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2