Bahai Community - Pahlavi

از اواﺧﺮ دﻫﻪ ی ۱۳۴۰ ﺗﺎ ﺳﺎل ۱۳۵۵ : اﻣﻨ � ﺖ ﺴیب � ٥٩ ﻪ � بﻪ اﻋﻀﺎی اﻧﺠﻤﻦ ﺣﺠﺘ � ﺳﺎوا اﺟﺎزە � ﺎن را ﺑﺮ � داد ﮐﻪ ﺟﻠﺴﺎت ﺑﻬﺎﺋ ﻫﻢ زﻧﻨﺪ، ﻫﺮ ﭼﻨﺪ � ﻫﺪف ﺳﺎزﻣﺎیف اﺻ اﯾﻦ ﺷﺎن ﺎئن ر � ی ﺑﻬﺎﺋ � ﺑﻮد ﮐﻪ ﻏ ا � ﮐﻪ بﻪ ﻧﻈﺮ ﺎن ﺷﺪە � آﻣﺪ ﺟﺬب ﺗﻔﮑﺮات ﺑﻬﺎﺋ ﺎﺑﻨﺪ و � اﻧﺪ، ﺑ ب ﮑﻮﺷﻨﺪ ﺗﺎ از ن ﭘﯿﻮﺳنت آﻧﻬﺎ بﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪ ی ﺑﻬﺎئئ ی ی � ﺟﻠﻮﮔ ﻪ ﭼ � ﮐﻨﻨﺪ. اﻧﺠﻤﻦ ﺣﺠﺘ ﻪ از و ﭼﻪ � ﻧﻈﺮ ﻫﻤکﺎری بﺎ ﺳﺎوا از ﻧﻈﺮ ﺑﺮﺧﻮرداری از آزادی ﻋﻤﻞ ﺑﺮای ﺎن، ﺗﻨﻬﺎ ﻧﺒﻮد. � ﺳﺎزی ﺑﺮای ﺑﻬﺎﺋ � درد ﺑﻨﺎ بﻪﮔﺰارش ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎ، �� ﻗﺪ یﺗﺮ ﮐﻪ درﺳﺎل � ﻐﺎت اﺳﻼ � بﻪ ﻧﺎم اﻧﺠﻤﻦ ﺗبﻠ ۱۳۲۰ ﺗﻮﺳﻂ ﺖ � ﷲآ ﺷﻬﺎب ﭘﻮر ﺗ ﺄ ﺲ ﺷﺪە ﺑﻮد � ﺳ ١ در ﺳﺎل ۱۳۴۱ ﻫﺎن ﺧﻮا از � ﺖ ﺳﺎوا � ﺣﻤﺎ ﺖ � ﻓﻌﺎﻟ ﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪ � ﻫﺎی ﺧﻮد ﻋﻠ ی ﺑﻬﺎئئ ﺷﺪە و ن ﺣﻤﺎﯾیت ﭼﻨنی را ب ﻪ دﺳﺖ آوردە ﺑﻮد. ٢ ﺎری از اﻋﻀﺎی اﯾﻦ ﺳﺎزﻣﺎن � ﺴ � ﻫﺎی ﺿﺪ ﺑﻬﺎئئ ﻣﻌﻠﻢ ﺑﻮدﻧﺪ. ﺴﻨﺪە �� ﻞ ﺟﻮاین ﻧ � و اوا � ﺧﺎﻃﺮات ﮐﻮد ی ﻣﻘﺎﻟﻪ ی از � ض در ﺷ � ی ﺣﺎ ﻨﺪە از ﺧﺎﻃﺮایت � آ از اواﺧﺮ دﻫﻪ ی ۱۳۴۰ ﺗﺎ اواﺳﻂ دﻫﻪ ی ۱۳۵۰ اﺳﺖ ﮐﻪ در آﻧﻬﺎ ﻣﻌﻠﻤﺎن در ﺴﺘﺎن � د و ی ﺳﺘﺎن � دﺑ بﻪ ﻫﺮ آن ﭼﻪ ﺎن � ﮐﻪ ﺑﻬﺎﺋ � ﻣﻘﺪس � اﻧگﺎﺷتﻨﺪ ﺣﻤﻠﻪ ﮐﺮدﻧﺪ، یب ﮐﻪ آن ﺶ � بﻪ دا ﺎ � آﻣﻮزان ﺑﻬﺎئئ واﻟﺪﯾﻦ آﻧﻬﺎ ﺣﻖ دﻓﺎع از اﻋﺘﻘﺎدات ﺧﻮد بﺪﻫﻨﺪ ﺎ ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ از اﯾﻦ ﺣﻤﻼت � ف � ﻟﻔ ﺖ ﺑﺮﻧﺪ. � بﻪ ﺟﺎیی ﺷکﺎ � ﺖ رﺳ � ﻋﺪم ﻣﻮﺟﻮد دوران در ﺎن، بﻪ ﻋﻨﻮان ﺑﻬﺎئئ ، ﻫﯿﭻ وﺟﻮد � ﺣﮑﻮﻣﺖ ﻣﺤﻤﺪرﺿﺎ ﺷﺎە، ﺑﻬﺎﺋ � اﺟﺘﻤﺎ ای ﻧﺪاﺷتﻨﺪ. ٣ ﺿﺪ ﺑﻬﺎئئ ، ﻧﺎم � بﻪ اﺳتﺜﻨﺎی آﺛﺎر ﺟﺪ ﺎئئ ﺑﻬ» « ١ . ت ، � ﻃﺮ � ﺪ بﻪ ﺗﻮک � ﻧگﺎە ﮐﻨ ﺑﻬﺎئئ » ی، � ی � ﺻﺺ « ﺳﺘ ۹۱ ﺗﺎ ۹۲؛ Encyclopedia Iranica , s.v. “Anjoman-e Tabligat-e Islami.” ٢ . ﺴﺨﻪ � ــــﺦ � اﯾﻦ ﺳﻨﺪ بﻪ ﺗﺎر � ی اﺻ ۲۷ آبﺎن ۱۳۵۱ ﻪ � ش � اﺳﺖ. اﯾﻦ ﺳﻨﺪ در ی ﻣﺠﺎﻫﺪ ۱ ،۸۴ )۱۹ ﺧﺮداد ۱۳۵۹ ( ﺪ بﻪ: � ف ﻧگﺎە ﮐﻨ ﺎﻓﺘﻪ اﺳﺖ؛ ﻫﻤﭽﻨنی � اﻧتﺸﺎر Encyclopedia Iranica s.v. “Anjoman-e Tabligat-e Islami.” ٣ . � اﻧکﺎر � داﺷتﻨﺪ اﻣﺎ ﺣﻀﻮرﺷﺎن بﻪ ﻃﻮر رﺳ � ی رﺳ � و ﻏ � ﺎن ﺣﻀﻮر واﻗ � ﺑﻬﺎﺋ ﺷﺪ. ی وس ﻋﻼئئ ، � ﺪ بﻪ ﺳ � ﻧگﺎە ﮐﻨ ﺨﭽﻪ » � ﺗﺎر ﺎت ﺑﺮ ارث. � ی ﻣﺎﻟ «

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2