Byond A Culture of Contest

116 گفتمان ایشان که جدیدی روابط باب در اجتماعی و » روی قدرت« روابط ، اند ه گشود به را »علیه قدرت« 4 شکل چپ سمت های ربع در که شکلی مشخص به شده عنوان که این بی ا ًعمدت و کهنه و کفایت فرسوده عوض در آنها . کنند می رد هستند، جانشین تعاونی « تلفیقی « یا » .ندساز می مطرح آن برای را » ِ این هرچند گفتمان هنوز ، جانشین در ۀ محدود فرهنگ به رقابت شده رانده حاشیه است، اما نگاهی نظری مبنای و دیگر برای را دیگری جانشینی قواعد گرائی خصومت د. ساز می فراهم بوم / شناسی محیط زیست بسیاری و ان شناس بوم از طرفداران محیط مانند نیز زیست بسیاری از طرفداران و زنان حقوق نظریه پردازان انتقا ،ها نظام دهای مختلفی از که اند ه کرد گرائی خصومت آنها از توان می اصول فرهنگی برای را جانشینی گرائی خصومت استخراج این . نمود انتقا دهای زیست محیطی مرتبط شکل دو باهم علم که آن اول . اند ه گرفت خود به بوم ذهنی های شبین شناسی را زیادی نگری جهان یک در که هائی شبین ،دساز می فراهم نوظهور زیست محیطی که ا ًعمدت غیرخصمانه است ، گنجانده . اند هشد های ت فعالی دوم، زیست محیطی در عدم با رابطه کفایت یاسیس یها نظام وها روال های شبین حزبی سیاسی و متعدد استواری را ایجاد نوبت به ،زیر در . اند ه کرد به ، بررسی این از هر کدام ها شبین از دسته دو خواهیم پرداخت . از نظرادراکی، بوم ۀ رابط شناسی نزدیکی ۀ نظری با مورد بالا در که ها نظام عمومی بحث بوم . دارد ، گرفت قرار ریشه ها نظام ۀ نظری از هم شناسی کمک آن به هم و گرفته است کرده اساس این بر . ، مفاهیم و گرائی کل وابستگی بوم در متقابل نیز شناسی مفاهیمی محوری بوم اما . هستند و شناسی نهضت محیط زیست در آن از حاصله ها نظام ۀ نظری از ها شبین این نکرد می مرد آخر ربع در . اند ه بود مؤثرتر قرن بیستم کل و گرائی وابستگی به متقابل مفاهیمی نگری جهان یک در محوری نوظهور انه شناس بوم یک« در یا آ گاهی زیست محیطی حال در که اند هشد بدل » تغییر ۀ نحو و تفکر صحبت ۀ دربار تنها نه مردم محیط ۀ دربار بلکه ، طبیعی محیط اجتماعی . هست نیز این در طور ب ، زمینه روزافزونی کل از گرائی و وابستگی به متقابل عنوان استعاراتی درک برای مستقیم جوامع انسانی استفاده .شود می استعارات بوم« شناسی اجتماعی این از که » ند، گیر می ریشه مفاهیم های ه شبک به را خود توجه پیچید ۀ وابستگی تأثیر و که متقابل افراد بین روابط ۀ مشخص های ه گرو و جامعه است، معطوف . کنند می 50 های ه شبک این در پیچید ۀ وابستگی متقابل، یک گرائی خصومت هنجار اجتماعی

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2