Byond A Culture of Contest

116 تنن دبورا i سبک« ید: گو می در قدر این که ای ه خصمان های ن گفتما مورد عمومی استفاده روابط در د، گیر می قرار ». شود مین تمام ما نفع به شخصی 76 لحاظ این به نظر از ، بیشتر مردم نیست عاقلانه روابط که مانند شخصی مناظرات یا سیاسی مبارزات حقوقی ترتیب وکالتی . شوند داده است درست که بعضی افراد و خشن های کسب روابط در ای ه خصمان خود شخصی دارند، 77 در ها سبک این اما ۀحیط بر شخصی ۀحیط خلاف پاداش عمومی .ند گیر مین درست ۀحیط در که همانطور عمومی گرائی خصومت تقابل به را ما هنجاری بیشتر می اغلب کشاند، ۀحیط در شخصی هنجارهای تعاونی جهت به را ما مخالف در . رانند می آن فرهنگ عمومی رقابت، ناس این عامه عرف بر مبنی » گرائی واقع « ازگاری را و طبیعی اجتناب ناپذیر .ددان می برای بسیار افراد از ی های ن آرما ، و همکاری ۀحیط در که تعاون خصوصی روابط ملازم ۀحیط در ، هستند عمومی غیرممکن، نامناسب حتی و طبق . رسند می نظر به ظالمانه در عامه عرف جوامع لیبرال ۀحیط ، غربی منافع ۀحیط عمومی است متضاد همین طبق و عرف بهترین منافع این حل برای راه و رقابت متضاد است مسابقه . سوی از از تن دو دیگر ترین متنفذ جان ، قرن ۀ فلاسف دیوئی ii که شخصیتی تعیین کننده گرائی عمل ۀ فلسف در iii آمریکائی است و یورگن سبرما اه iv ، شخصیت تعیین ۀ نظری در ای ه کنند انتقادی اروپائی ۀ دربار را هائی ه نظری دو هر ، ارتباط مطرح جمعی ، حزبی یها لتقاب جای به که اند ه کرد الگوئی جستجوی « از » تعاون هستند. 78 بطور کلی دو هر گفت توان می نویسنده ان خواه می عمو ۀحیط در الگوهای تر، عقلانی فراگیرتر و برای تر ی مشارکت تصمیم گیری جمعی . هستند دو هر همچنین آن خواهان در که هستند سراسر جامعه قابلیاتی ۀ زمین در ارتباط ایجاد که شود بتواند به اساس عنوان و مبنائی برای گفتمان معنادار دموکراتیک و کند عمل اثرات دو هر سرانجام تحول را سازی این که کنند می بینی پیش قابلیات که زمانی در ند توان می الگوهای روابط سنتی سیاسی حل به را خود جای مشکل و جمعی ند، ده می عقلانی داشته باشند. 79 بسیاری از پژوهشگران طرفدارحقوق خود ۀ نوب به زنان الگوهائی برای را ارتباط با حتی که اند ه کرد بیان جمعی صراحت بیشتری از الگوهای پیشنهادی و دیوئی هابرماس تعاونی و مشارکتی . هستند بسیاری از هواداران زنان حقوق استدلال کنند می یک » عمومی « و » خصوصی « های هحیط بین سنتی تمایز که ۀ ساخت است مردانه با که i Deborah Tannen ii John Dewey iii Pragmatism iv Jurgen Habermas

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2