Byond A Culture of Contest

131 14 برای نمونه مراجعه کنید به: Sivard et al., World Military and Social Expenditures 15 Follett, ‘Power’, pp. 101–16. 16 همان، ص 111 . 17 Emmet, ‘The Concept of Power’ (مقاله ای که درجلسات انجمن ارسطوئی در لندن در سال 1953 ارائه شده است). , Arendt, On Violence 18 Arendt, On Violence , p. 44 19 همان، ص 43 21 همان، صص 4-43 21 Miller, Towards a New Psychology of Women , p. 115 22 همان، ص 116 23 Miller, ‘Women and Power’, p. 1. 24 همان، صص 2- 1 25 همان، ص 5 26 در نتیجه کرامر Kramarae و تریشلر Treichler در کتاب خود تحت عنوان لغت نام ۀ زنانه Dictionary Feminist می 153ص گویند: که اصطلاح قدرت« «را » مردان به معنای پافشاری و خشونت می گیرند و زنان به معنای مراقبت .» 27 عبارت خود هارت سوک Hartsock از کتاب p. 224 Feminist Historical Materialism , 28 همان، ص 211 29 همان، ص 224 31 همان، ص 253 31 برای تاریخچۀ رهبری زنان در نهضت صلح مراجعه کنید به: Peace as a Women’s Issue ; and Boulding, Women برای بحث خردمندانه دربارۀ سیاست های کلی تر صلح که بسیاری از زنان به آن مشغولند، همچنین مراجعه کنید به: Women and Peace ; and Ruddick, Maternal Think ing . 32 کتاب Chinn, Peace and Power حاوی بحث های خردمندانه ای دربارۀ چندین روال غیرخصمانۀ زنانه است. 33 این نکته را بسیاری از طرفداران نهضت زنان خاطرنشان کرده اند. برای نمونه مراجعه کنید به: Warren and Cady, ‘Feminism and Peace’; Warren, ‘Power and Promise’; Hooks, Feminist Theory and Talk ing Back ; and Wood, Gendered Lives . 34 برای مثال نظریه پردازانی مانند مانس بریج Mansbridge (در Democracy Beyond Adversary ) نقدهای خردمندانه ای از ماهیت حزبی خصمانۀ نظام های سیاسی غرب به عمل آورده اند. همانطور که فریزر Frazer در ‘Feminist Political Theory’, p. 58 خاطرنشان می « کند، بسیاری از طرفداران نهضت زنان مانند سوسیالیست ها به خودگردانی حقیقی ومستقل جمعی و حکومت عقل و منطق امیدوارند و آن را هدف قرار داده اند. با این وجود در مورد آنها یک دلیل دیگر هم برای کنار گذاشتن سیاست به مفهوم سنتی آن وجود دارد: ارتباط تاریخی آن با مردانگی. نهضت زنان به عنوان یک نهضت سیاسی و اجتماعی شکل های سنتی سازمان دهی را رد کرده است، بخصوص شکل حزبی آن را. » به علاو ه بسیاری از نظریه پردازان طرفدار حقوق زنان در خط اول نهضت هائی برای ایجاد جایگزین هائی برای سیستم خصمانۀ ح قوقی و حرکت از الگوی های رقابتی تعلیم و تربیت به سوی الگوهای مبنی برهمکاری و مانند آن نیز بوده اند. برای نمونه مراجعه کنید به مباحثات موجود در: Menkel-Meadow, ‘Transformation of Disputes’ and Menkel-Meadow, ‘Trouble with the Adversary System’; Taslitz, Rape and the Culture of the Courtroom ; Brocke Utne, Feminist Perspectives ; and Reardon, Learning Peace . 35 Ellsberg and Melamed, ‘Emperor’s New Clothes’, p. 88 36 برای مرور کلی در این زمینه مراجعه کنید به: von Bertalanffy, General Systems Theory; Skyttner, General Systems Theory; and Englehart, Systems Theory 37 نوشته های تلکوت پارسونز Talcott Parsons ازبرجسته ترین نمونه های چنین تفکر سنتی عملگرایانه ای است. برای نمونه مراجعه کنید به: Parsons, ‘Power and the Social System’ . برای یک مرور کلی عالی از عمل گرائی پارسونزی مراجعه کنید به: Giddens, ‘“Power” in the Recent Writings of Talcott Parsons’ . 38 مدل های نظریۀ نظام ها صریحاً از سوی پژوهشگرانی نظیر میدوز( Meadows, ‘Changing the World through the Informationsphere’ ) و پارکر ( Parker, Environmental Communication ) به عنوان وسیله ای برای انتقاد از عملکردهای رسانه ها اتخاذ شد. بسیاری دیگر از دانشمندان علوم رسانه ای، هرچند نظریه پرداز نظام ها نبوده و اغلب از عملگرد گرائی پارسونزی که در یادداشت قبلی به آن اشاره شد، انتقاد کرده اند، به تلویج دیدگاه عملکردگرائی انتقادی، همانطور که در بالا توصیف شد را اتخاذ کرده اند. برای نمونه مراجعه کنید به: Dahlgren, Television and the Public Sphere ; Kellner, Crisis of Democracy ; Curran, ‘Mass Media and Democracy Revisited’; Baker, Advertising and a Democratic Press ; Gitlin, ‘Bifurcation of American Politics’; and Hackett and Zhao, Sustaining Democracy .

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2