Byond A Culture of Contest

141 وار اندام را قدرت مفهوم در چارچوب سر بر ستیز و جنگ در را آن بلکه ند، بین مین سلطه چارچوب ، وحدت یکپارچگی و هماهنگی اساس بر . کنند می درک این دیدگاه بهائیان به متعهد یادگیری و برقرارسازی ساختارهای نهادین یها روال و اجتماعی غیرخصمانه به که این از قبل اما . هستند بررسی این ها روال و ساختارها بپردازیم است لازم ، استعارات سایر از و روشن ،ندده می شکل آنها به که را یوار اندام وار اندام مفاهیم جامعه متمایزنمائیم . نظر از تاریخی گاه گه از وار اندام تصور یا ها ه گرو سوی از جامعه طبقات برخوردار و منفعت به طلب برای ای ه وسیل عنوان تحمیل هماهنگی « بر » مردمانی آنها بر که است رفته کار به اند ه کرد می حکومت در . نتیجه استعارات بین از برای گونه اندام بردن ، تنوع سرکوب کردن توافق حفظ و بشر حقوق نظر دروغین اغلب و( ۀ دربار ) شکننده وضع حفظ ضرورت رفت کار به موجود ه است. 01 بهائیان بر ِاندام این خلاف گرائی ا ًعمدت تحمیلی و توخالی، ازاستعارات به گونه اندام ای ه وسیل عنوان در جهت ترویج حفظ ، تنوع دنبال و بشر حقوق کردن اصلاحات اجتماعی استفاده . کنند می بهائیان معتقدند علت که ای ه ریش نابرابری عدم و عدالت اجتماعی ناتوانی از بشر تشخیص همبستگی اندام ۀگون و خود ناتوانی شکل در او حیات به دادن اساس این بر خود جمعی .د باش می بهائیان خاطرنشان چنین نبود در که کنند می تشخیصی روابط ، اجتماعی و ظالمانه استثمارگرانه، و عادی ناپذیر چاره و طبیعی چنین زیرا ،ندشو می تصور صفت که شود می تصور ۀ مشخص وجود انسانی نه است تقابل و تضاد بلکه ، همکاری . 00 در نتیجه بهائیان ضمن از جانبداری وحدت و وار اندام همبستگی بشر، نوع برخی ریشه از دارترین و محکم ترین فرضیات قرن بیستم زیر را که ندبر می سئوال : یند گو می ی بدیه ترین اعتقاد این است که وحدت و اتحاد یک آرمان بعید و ا ًتقریب غیرقابل است حصول که تنها زمانی می توان آن به پرداخت که تعداد زیادی از اختلافات و منازعات به سیاسی نحوی حل شده باشند ، حوائج به مادی نحوی تأمین شده باشند و بی به ها یت عدال نحوی اصلاح شده باشند . ّ حضرت بهاءالل ه تأ کید می فرمایند که عکس قضیه است صادق . بیماری و عمده اساسی که را جامعه مبتلا و ساخته امراضی را تولید بیان به ند، ساز می فلج را آن که کند می حضرت بهاءاللّه ، از عبارت تفرقه و اختلاف در است بشر نوع میان ، بشری که بعلت استعدادش برای معاضدت و معاونت است متمایز و پیشرفتش تا تا کنون حدی به منوط اقدام و متحد یکپارچه که بوده در زمان های مختلف در و جوامع گونا گون حاصل است شده . تشبث این به که عقیده اختلاف یک ۀ خصیص و ذاتی فطری طبیعت انسان است نه مجموع از ای ه های شنگر و عادات ا کتسابی ، تحمیل یک اشتباه و بر خطا قرنی است جدید . 04

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2