Byond A Culture of Contest

147 ناتوان است ، نظامی هم که ابتکار و خلاقیت افراد انسانی آزاد را هم و گذارد بر مبتنی تعاون و تعاضد و تفاهم متقابل باشد . 37 بهائیان تأ کید اراده در فلج این که کنند می دقت با باید بررسی و قاطعانه آن با مقابله شود. 38 آنها پیشنهاد احتیاج « آن بر غلبه برای که کنند می ، داریم رویا یک به تصویری ا ز که ه آیند نیروهای و تعهد و کند مهار را ما فدا کاری کار به را ما » گیرد. 39 برای ایجاد این رویا، بهائیان از تشبیه زیستی دیگری استفاده است ساده قدر این که کنند می با از همه که بی و سواد حتی و سواد کودکان و نوجوانان را آن ند توان می خود رشد سنین در بفهمند . با آنها ۀ مقایس تحول که یند گو می فردی رشد با بشر نوع جمعی بشریت ضمن پیشرفت به از بلوغ سوی مراحل به بشر نوع« : یند گو می آنها .ردگذ می رشد طبیعی واحد عنوان حیاتی متمایزی از مراحل تکاملی با مشابه مراحل شیرخوارگی ، طول در کودکی زندگانی افراد بشری عبور نموده ا کنون ۀ دور به پرآشوب نوجوانی به و رسیده از که بلوغ ۀ مرحل دیرباز انتظار است ه رفت می آن نزدیک ، .» گردد می 41 این از آنها چنین دیدگاه تفسیر آشوب« :که کنند می ، گسستگی و اضطرابات اخیر های ن دورا :» ۀ مشخص است رشد از ای ه مرحل بشر آن در که به هنوز بلوغ نرسیده است . در چارچوب تکامل باید جهانی به را خود در نژاد یک عنوان حال یک به ورود عصر و جدید آماده - برای شدن های ت مسئولی بزرگتر و پیدا کردن های ی وابستگ و تر وسیع اتخاذ و مسیر اهداف و تر می عمو درحال گسترش و همکاری تشریک مساعی ببینیم . 40 در نتیجه بهائی ۀ جامع آشفتگی « و کنونی جهان اوضاع مصیبت انگیز امور بشری را ای ه مرحل مسیر در طبیعی جریانی به و امر غایت در که کند می تلقی حیاتی کیفیتی محتوم و مقاومت ناپذیر به انسان نوع وحدت نظم قالب در اجتماعی واحدی آن مرز و حد که ارض ۀکر حدود بود، خواهد منجر »شد خواهد 44 و ، :که کند می تأ کید مفاهیمی که امروزه از روابط و طبیعی مطلوب میان افراد بین بشر، و آنها بین طبیعت، افراد و بین و جامعه اعضای و جامعه مؤسسات اجتماعی وجود دارد، نمودار میزان در بشر نژاد فهم و درک ادوار گذشته است . یعنی که زمانی به هنوز ۀ مرحل کنونی و رشد بلوغ نرسیده . بود ا گر ا کنون بشر به ا ًواقع ۀ مرحل بلوغ است رسیده ۀهم ا گر ، سا کنان زمین مردم واحدی را تشکیل باید ا گر و ،ندده می عدالت اصل بر حا کم سازمان اجتماعی باید پس ، باشد مفاهیمی که نیز ا بی ۀ زائید از طلاعی تواقعی است هائی به که تدریج آشکار می ، گردد بازسازی شود . 43 بهائیان که یند گو می مهمترین این مفاهیم الگوهای و رقابتی قدرت خشونتی در که هستند آنها به بالا اشاره آنها .شد خاطرنشان :که ندساز می های شرو و عادات به وابسته اعمال قدرت، در كه اعصار طولانی كودكی و نوجوانی نوع انسان دیپد آمده، ا كنون و ریتأث یی نها حدّ به سودمندی است دهیرس . امروزه، در

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2