Byond A Culture of Contest

153 این ها ه توصی بیانی ۀ نحو مستلزم و سرد آن در که عقلانی احساسات جائی نداشته نیز ، باشد نیست. 77 برعکس بهائیان اذعان که دارند احساسات زیربنای تجربه ادراک و است برای که هائی شتلا و تقویت عمل و جمعی تفاهم متقابل دگیر می صورت .شود غافل نکته این از د توان مین بهائیان سو یک از تشخیص که ندده می احساسات د توان می تعالی را ن مردما بخشد، الهام بر و دهد انگیز که د اصلاحات معنادار اجتماعی را . کنند دنبال 78 سوی از و دیگر در حالی که خاطرنشان کنند می جریان مشورت نیست قرار نوعی گروه ، باشد درمانی تشخیص حتی که ندده می احساسات دردنا ک نیز ابعادی از ۀ تجرب انسانی را باشد قرار ا گر که ندساز می منتقل و همدردی تفاهم متقابل ، باشد حا کم مورد گاهی باید تصدیق قرارگیرند . 79 اما بهائیان این در رابطه معتقدند ابعاد که عاطفی تجربیات افراد بدون د توان می موضع های یگیر تهاجمی یا یا دفاعی که تیزی و تند سخنان در قدر این با رابطه اظهارات آلوده و عمومی به هم ، ایم ه کرد عادت آنها به سیاست . گیرند صورت 81 که رسد می نظر به واقع در مقاومت چنین سوی به گرایش مقابل در مواضعی راه تنها افزایش خودآ گاهی دیگران ۀ دربار پیامدهای رفتارشان در و نتیجه به وجود آوردن ۀ اراد برای واقعی اصلاح است خودشان . بنا بر این که حال عین در بهائیان از جریان مشورتی بی و سرد روح از ند کوش می اما ، کنند مین جانبداری برخوردهای اغلب که ای ه خصمان باعث اختلاف و نیز ندشو می جدائی اجتناب نمایند. 80 علاوه بر آن، بهائیان را بیان ۀ دربار بالا های ه توصی مجوزی کنار برای گذاشتن یا کسی تربیت یا خشن که این ۀ بهان به گروهی منطقی غیر یا نشده در .نددان مین هستند، این حق رابطه اظهار اصل یک عقیده اساسی بهائی ۀ جامع حیات در است . 84 بنا بر این بهائیان آداب ناشی و بلوغ از پختگی آن به بالا در که را بیان اشاره برای لازم شرط ،شد در شرکت مشورت .نددان مین بلکه مشورت را ند توان می مردم که نددان می جریانی در آن طور ب های شرو جمعی را گفتن سخن تر ه سازند بیاموزند . 83 آنها این در که ندده می هشدار فضای ِ یادگیری فقط فردی هر ، جمعی مسئول نظارت و اصلاح گفتن سخن حالت است خود شخص افراد و را خود نباید مسئول نظارت ، تصحیح یا و سرزنش دیگران بدانند. 84 نظر این از بهائیان نه که ند کوش می را دیگران ناراحت دست از نه و کنند دیگران ناراحت شوند. 85 اصل یک باز اساسی دیگر مشورت این است ضرورت ۀ زمین که تصمیم به گیری نحوی گرائی عمل از ممتاز سطح به سیاسی اصول ارتقاء .شود داده 86 نظر از بهائیان آن به این معناست در که جریان تصمیم باید گیری به رجوع اصول منافع بر توافق مورد تقدم حزبی . باشد داشته 87 بهائیان میگویند ۀهم و دول سران ا گر« که مقامات اول ، اصول را مربوطه مشخص عمل آنها طبق بعد و کنند نمایند به خوبی کمک ، تلاشهائی

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2