Byond A Culture of Contest

167 بهائیان هر ها هرا این ۀهم از دونوع تحولات روان و ساختاری اجتماع ساختاری به را عنوان تدابیری برای دوقلو اصلاحات اجتماعی این دوی هر و کنند می دنبال تدابیر بهائی ۀ جامع حیات پود و تار در است شده بافته هم به برای . نمونه که زمان همان در جریان انتخابات بهائی برای برگزیدن افرادی انجام خود از که دگیر می به تعهد و صداقت سعادت اجتماعی نشان را طریق از ، اند هداد جریان آموزش ، فردی رشد و بخصوص د یها لنس رمیان متوالی کودکان و برای جوانان، پرورش همین خصائل در جامعه نیز کوشش سوی از .شود می که حالی در دیگر بهائیان معتقدند خود از گذشتگی و انقطاع رشد های کملا روحانی و اخلاقی ، هستند بخشی از آموزش این طریق از خصائل در خدمت ساختارهای اداری بهائی در .دگیر می صورت نتیجه فردی رشد برای مبنائی تشکیلات بهائی است و تشکیلات بهائی است فردی رشد ۀ زمین . بنا بر این بهائیان تدبیری از سرگیرنده i که کنند می دنبال را بتدریج طریق از تعامل پیچید و رشد ۀ پیشرفت و رشد با فردی پیشرفت آشکار ی جمع با آنها .شود می به توجه دیدگاه این به مدتی دراز تعهد شان ی تکامل ضمن و دارند جریان تشریح پیشرفت راهبردی : یند گو می شان ی ادار نظم تفکر تکاملی به معنای توانائی تجسم یک یک در مؤسسه چارچوب ، مدت بلند زمانی درک استعدادهای برای آن مکنون پیشرفت ، شناسائی اصول اساسی [ آن رشد بر حا کم و] ایجاد تدابیر بسیار برای مؤثر اجرا در ... مدت کوتاه است . 149 نسل هر بهائی جدید راه از ریزی برنامه راهبردی تعهد و طولانی اساس بر و مدت و ها شبین تجربیات و پیشرف های ت پیشینیان تدبیر حال عین در .درو می پیش به خود کلی بهائیان گیری پی برای اصلاحات اجتماعی غیرخصمانه است . تلاش بهائیان در جهت اداری نظم یک ساختن یا طبقه هیچ علیه جهانی نیست مردم از گروهی هیچ آنها . گروه مخالفی های ه برنام یا ها تسیاس ها، تدول علیه را موجود تشکیل در .ندده مین آنها واقع عدم به مؤظف ا ًصریح از حزبی های تسیاس در مداخله ، باشد که هرنوعی هستند. 049 بعلاوه بهائیان معتقدند وها روال که ساختارهائی بلوغ عدم ۀ دور در که جمعی علت به اند ه گرفت شکل بشر به خود کهنگی تدریج زوال حال در در . هستند نتیجه توضیح :که ندده می های ممرا هرگاه متداول و مؤسسات و دیرینه مفاهیم اجتماعی و عقاید مذهبی نتواند و رفاه سعادت نوع ۀ قاطب انسان راترویج نماید و هرگاه نتواند رفع به و حوائج نیازهای بشری که پیوسته به سوی تکامل متحرک است بپردازد، چه بهترکه سو یک به را آنها افکنیم طاق به و نسیان شان اندازیم و اززمر ۀ عقاید متروکشان . شمریم زیرا جهان i iterative

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2