Byond A Culture of Contest

168 محکوم به و کون قانون فساداست . آن لهذا و قواعد از نیز عقاید و تغییر تبدیل و کون که فساد دامن دگیر می را همه مستثنی نیست. 150 این در زمینه بهائیان درون در ساختارهای اجتماعی و زمان سیاسی دو حاضر از زمان هم جریان تجزیه و فروپاشی و و وحدت یکپارچگی ند. بین می 050 سو یک در ساختارهای و فساد در که ند بین میرا موروثی ناتوانی از را خود عجز و رفته فرو پرداختن . اند ه کرد ثابت عصر این مبرم های شچال به این که ئیها جمعیت ساختارها مدعی آنان به خدمت خود ۀ نوب نیزبه هستند مشارکت و به و کنند می دریغ آنها از را خود حمایت نا امیدی سوی از .ندشو می یده کش یبین بد و اوج شاهد دیگر های ت فعالی گیری ای ه سازند این ۀسای در که هستند ساختارهای حال در انحطاط و ندده می رخ ۀ مشخص آنان رویکردهای و تازه تجربیات است بوده خلاق به رو ۀشبک ۀ واسط به ها ت فعالی این . گسترشی افراد از گونا گون اندیش دور و ند. رو می پیش متعهد بهائیان در اولویت بندی های شتلا راهبردی این بر خود باورند که جریان بالا در که ای ه تجزی توصیف ،شد احتیاج اضاف کمک هیچ به ندارد ای ه که چرا ساختارهای موروثی ۀ واسط به پوسیدگی حال در خود تلاشی . هستند این در شرکت جریان تخریب و نیرو فقط صرف باید که را منابعی تدابیر . دهد می هدر به ،شود سازنده بنا بر این بهائیان ۀهم صرف را خود توجه و عملی های ن جایگزی که کنند می ای ه سازند با را آن جریان سازندگی .نددان می مربوط 054 ازدیدگاه بهائی وها روال ساختارهای نظم اداری نظمی همان ( حال در که آن ساختن هستند) نمایان کمک گر راهبردی بسیار مهمی این به جریان بخش وحدت است. فرضیاتی ۀ دربار ماهیت انسان دستورالعم و ها ل راهبردهائی ،شد مطرح آنها کلی طرح بالا در که اجزاء کلیدی ۀ نظری اجتماعی بهائی دیانت هنجاری را تشکیل های ه نظری ۀهم اما .ندده می اجتماعی اساس بر فرضیاتی مورد در طبیعت انسانی بدون توان مین را آنها و اند هشد بنا بررسی این فرضیات بنیادین خوبی به ارزیابی برای . کرد مثال بسیاری اساس که هائی ه نظری از فرهنگ را تقابل و رقابت تشکیل این بر مبتنی ندده می فرضیه انسان که هستند اًذات و خودخواه پرخاشگر است ها، تدول . اقتصادها یها نظام و دنیای در آن مانند و حقوقی غرب معاصر اساس بر ا ًعمدت همین به و فرضیه صورت مبارزاتی افراد بین ئیها گروه یا و دنبال به که خود منفعت ، هستند . اند یافته سازمان

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2