Byond A Culture of Contest

181 ایران دولت آ می فشار از دست که وردند تعقیب آزار و بهائیان بردارد . در پاسخ این به فشارها ، آشکار ترین نقض موارد به بشر حقوق تدریج با و رفت میان از که این وجود بهائیان ایرانی هنوز زندگانی مخاطره آمیزی که رسد می نظر به اما ، دارند ا کنون علیه تهدید موجودیت سر پشت را خود ۀ جامع و اند ه گذاشت تعقیب آزار و بهائیان ا ًتقریب شده متوقف است. 081 این اما آخرین موج تعقیب ب به بلکه بقا به تنها نه آزار و حرکت درآمدن بهائیان ایران و بهائیان دنیا سراسر منجر ایران داخل در . گردید این تجربه تعهد بسیاری از بهائیان است کرده تر عمیق را . علاوه بر آن، های شواکن غیرخصمان آنان ۀ و همدردی تحسین یها بخش ایران ۀ جامع تر ی مترق و تر ل متعاد باور به که بهائیان ۀ آیند در جامعه است آنان دست انبر ، است گیخته ایران از خارج در . اقدامات جهانی روابط به مربوط ینا سبب به که خارجی تعقیب و آزارها دو به شد، رانده پیش به پیشرفت یک به که اندازه اهمیت ، دارند منجر عمل برای ای هتاز های ئی توانا که این اول گردید: هماهنگ جهانی ایجاد که نمود نمایان رگ ۀ مرحل ۀ جامع برای بلوغ از جدیدی بهائی جهانی است . برای ها ئی توانا این از حال اقدامات جدید ۀ زمین در جهانی بشر، حقوق پیشرفت زنان، سواد آموزی، توسعه آن مانند و استفاده به که این دوم .شود می بهائی ۀ جامع خروج از مجهولیت نسبی بین ۀ عرص در المللی انجامید حال که جائی ، تاریخچه ، تعهدات و این های ت موفقی جامعه توجه است کرده جلب خود به را ای ه گسترد این . ضمن جامعه خروج ازمجهولیت و همدردی از می مرد حمایت انبر را جهان سراسر به روز که گیخته آشنا آن با روز وها روال به و تر اصول اساسی آن علاقه .ندشو می مندتر پاسخ غیرخصمان بهائی ۀ جامع ۀ نسبت و ظلم به تعقیب این ۀهم به را خود ، آزار و طرق جایگزین کارآمدی برای مقاومت و مخالفت نشان خصمانه است داده . درست است، اخیر موج در نفر 114 از بیش تعقیب ایران در آزار و را خود جان ازدست دادند، ا گر اما بهائیان با یا خشونت های ت مخالف غیرقانونی علیه رژیمی آماده که به بود کوچکترین را آنها ای ه بهان دستگیرکند و تعقیب و آزارخود شتاب را بخشد، داده پاسخ بودند این ، تعداد بود ممکن بسیار بیشتر اینها از واکنش عوض در . باشد بهائیان به های ئی توانا گیری شکل جدید و درونی همچنین شناسائی ۀ گسترد بیرونی آن کرد، کمک با هم که سرعتی بهائیان این از قبل هرگز تعقیب و آزارها .ند کرد مین هم را آن تصور علاوه بر آن، بهائیان با تحمل این های شبین به جریان ارزشمندی نسبت به کارآئی راهبردهای غیرخصمان برای خود ۀ اصلاحات اجتماعی دست یافتند.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2