Byond A Culture of Contest

185 Bahá’í Consultation and Seek ing the Light of the Kingdom . 114 برای بحث مفصل تر دربارۀ این و سایر عملکردهای این مؤسسۀ بی نظیر اداری مراجعه کنید به مجموعۀ مؤسس ۀ مشاورین . 115 برای نمونه مراجعه کنید به بیان مفصل تر حضرت شوقی افندی در دوربهائی ، ص و 29 انوارهدایت ، شماره ، ص 95 25. 116 برای نمونه مراجعه کنید به بحث در این زمینه در: Bahá’í International Community, ‘Prosperity’ (Oral Statement) and ‘Statement on Nature’. 117 در این رابطه، یکی ازتحقیقات سازمان ملل که برای کشور تازه استقلال یافتۀ نامیبیا صورت گرفت، پیشنهاد کرد که « شرایط انتخاباتی داخلی جامعۀ بهائی در سراسر دنیا را امتحان کنند » که این تحقیق نتیجه گرفت « مسلماً دموکراتیک تر از چیزی است که دراکثر انتخابات دولتی وجود دارد .» (United Nations Institute for Namibia, Comparative Electoral Systems , pp. 6–7). 118 Universal House of Justice, ed., Community Functioning 119 برای بحث مفصل دربارۀ جریانی که از طریق آن این محافل ملی انتخاب می شوند، مراجعه کنید به مجموعۀ: National Convention 121 Shoghi Effendi, Bahá’í Administration , p. 84 همچنین مراجعه کنید به: Universal House of Justice, Constitution . 121 جامعۀ جهانی بهائی، رفاه ع الم انسانی ، 22 – 21. 122 جامعۀ جهانی بهائی، نقطه عطفی برای کلی ۀ ملل جهان ، ص 6 – 3 . 123 Bahá’í International Community, ‘Prevention of Discrimination’ 124 جامعۀ جهانی بهائی، نقطه عطفی برای کلی ۀ ملل جهان ، ص 4. 125 همان. 126 بیت العدل اعظم الهی، وعد ۀ صلح جهانی .12 ص ، 127 شوقی افندی، نظم جهانی بهائی، ص 4- 163 128 جامعۀ جهانی بهائی، نقطه عطفی برای کلی ۀ ملل جهان ، ص 12 129 برای بحث مفصل تر در این زمینه مراجعه کنید به بیت العدل اعظم الهی، وعد ۀ صلح جهانی 12 – 22 صص ، و شوقی افندی، نظم جهانی بهائی. 131 بیت العدل اعظم الهی، وعد ۀ صلح جهانی ، . 12 – 52 صص 131 جامعۀ جهانی بهائی، نقطه عطفی برای کلی ۀ ملل جهان ، ص 12 132 همان، ص 11. 133 همان. 134 Bahá’í International Community, ‘United Nations Decade on Human Rights Education’ 135 Bahá’í International Community, ‘Prevention of Discrimination’ 136 جامعۀ جهانی بهائی، رفاه عالم انسانی، ص 2 - 1 . 137 بحثی که به دنبال می آید بخصوص مدیون است به: Farzam Arbab, ‘The Process of Social Transformation’. 138 جامعۀ جهانی بهائی، رفاه عالم انسانی، ص 5 . 139 همان. 140 Bahá’í International Community, ‘Education, Media, and Arts’ 141 آمار به روز در این باره را می توان در آدرس اینترنتی <http://www.bahai.org> تحت عنوان ه پروژ های توسع بهائی ۀ ، روند یک یادگیری جهانی ، یافت. 142 در این رابطه، بهائیان تصدیق می کنند که: « فکر ترویج قواعد و ارزشهای اخلاقی معین امکان دارد، بخصوص در عصر نسبیت امروزی مبتنی بر انسان مداری، از علل کشمکش و اختلاف نظر باشد، با وجو داین ما اعتقاد راسخ داریم که یک رشته ارزشهای مشترک وجود دارند که از انظار کسان ی که بنا به ملاحظات سیاسی در تشریح تفاوتهای جزئی بین آداب دینی و سنتهای فرهنگی، به راه مبالغه رفته اند، پنهان مانده است. این فضیلتهای اساسی که کلیۀ جوامع روحانی در تعلیم آنها کوشش به عمل می آورند، قالب بنیادی رشد اخلاقی نوع انسان را تشکیل می دهند. جامعۀ »( جهانی بهائی، نقطه عطفی برای کلی ۀ ملل جهان ، ص 42 – 43 ) در نتیجه بهائیان می گویند که: « اصول روحانی کلی که در قلب دیانت وجود دارد؛ یعنی مدارا، شفقت، عشق، عدالت، فروتنی، فداکاری، امانت، تعهد به سعادت دیگران و وحدت ؛ شالودۀ یک تمدن مترقی است. » اما آنها تصدیق می کنند که: در « عین حال تحریف دین یکی از علل اصلی تجزیۀ اجتماعی، عدم مدارا، نفرت، زن ¬ ستیزی، فقر، ظلم و جنگ در طول اعصار بوده است. در واقع، ریشۀ بسیاری از مشکلات لاینحل امروزی... رامی توان در فساد و سوء استفاده از مرجعیت دینی یافت. » International Community, ‘Religion in Social Development’) (Bahá’í 143 برای نمونه مراجعه کنید به بحث در این زمینه در: Bahá’í International Community, ‘Building a Just World Order’ 144 برای یک بحث عالی دربارۀ رویکرد بهائی به توسعۀ اقتصادی مراجعه کنید به: Vick, Social and Economic Development. 145 بیت العدل اعظم الهی، وعد ۀ صلح جهانی ، .82 ص 146 برای نمونه مراجعه کنید به بحث در این زمینه از سوی حضرت شوقی افندی در نظم جهانی بهائی ، ص و 12 – 22 . 151 و 531 147 برای یک مرور عالی کلی بر خروج جامعۀ بهائی از مجهولیت در این رابطه مراجعه کنید به:

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2