Byond A Culture of Contest

186 Collins, ‘The Bahá’í Faith in the Eyes of the World’. 148 جامعۀ جهانی بهائی، نقطه عطفی برای کلی ۀ ملل جهان ، ص 16. 149 برای دستیابی به یک مجموعۀ عالی ازآثار بهائی در این باره مراجعه کنید به: Khan, Political Non-Involvement 151 نظم جهانی بهائی، ص 59. 151 جامعۀ جهانی بهائی، نقطه عطفی برای کلی ۀ ملل جهان .3 – 4 ، ص 152 برای دستیابی به یک مجموعۀ عالی از آثار بهائی دربارۀ این موضوع باز مراجعه کنید به: Khan, Political Non-Involvement 153 برای نمونه مراجعه کنید به بحث در این زمینه در:حضرت عبدالبهاء، خطابات مبارکه ، ص 1 ، ج 97. 154 جامعۀ جهانی بهائی، رفاه عالم انسانی، ص 13 . 155 Bahá’í International Community, ‘Sustainable Development’ 156 برای نمونه مراجعه کنید به بیان حضرت شوقی افندی در انوارهدایت ، شماره ،ص 393 152 و به: Universal House of Justice, ‘Statement to the World’s Religious Leaders’ 157 برای بحث در این زمینه ها مراجعه کنید به: حضرت عبدالبهاء مفاوضات ، ص 161 و حضرت عبدالبهاء، خطابات مبارکه ، ج ، ص 2 41 – 339 . همچنین مراجعه کنید به بیان حضرت شوقی افندی، نقل شده در: Bahá’í International Community, Valuing Spirituality in Development , pp. 14–15. 158 برای نمونه مراجعه کنید به بحث در این زمینه در بیت العدل اعظم الهی، وعد ۀ صلح جهانی . 159 باز مراجعه کنید به بحث در این زمینۀ عمومی در وعد ۀ صلح جهانی . 160 Bahá’í International Community, ‘Sustainable Development 161 حضرت شوقی افندی، نظم جهانی بهائی ، ص 61 162 Bahá’í International Community, ‘A New Vision for Humanity’s Future’ 163 برای نمونه برای بحث دربارۀ این میراث مراجعه کنید به: World without Women. Noble, A 164 برای یک مرور کلی در آثار بهائی که به برابری حقوق زن و مرد پرداخته اند و همچنین برای یک مرور کلی بر کوشش های بهائی برای پیشبرد این برابری درعمل، مراجعه کنید به: Khan, Advancement of Women Khan and .. 165 جامعۀ جهانی بهائی، رفاه عالم انسانی ، ص 19 . 166 برای نمونه مراجعه کنید به انوار هدایت ، شماره 242 - 4صص 736 – 24 های ، شماره 668 ، ص 251 و شماره 986 ، ص 371 . 167 همان، شماره 1156 ، ص 433 . 168 برای شرحی از تاریخ آزار و تعقیب و جانبازی بهائیان در ایران، مراجعه کنید به: Sears, A Cry from the Heart . از زمان نوشتن این تاریخ، بهائیان به علت اعتقاداتشان همچنان مورد تعق یب و آزار بوده اند، زندانی شده اند و از حقوق اساسی انسانی محروم بوده اند. برای یک شرح دست اول از این تعقیب و آزارهای معاصر و از جمله زندانی و اعدام شدن زنان و دختران بهائی مراجعه کنید به: Roohizadegan, Olya’s Story . 169 همچنین برای یک مرور کلی روی توجه عم ومی که جامعۀ بهائی در سالهای اخیر به خودجلب کرده است، مراجعه کنید به: Collins, ‘The Bahá’í Faith in the Eyes of the World’ . 171 برای یک مرور کلی بر نظریه و روال توسعۀ بهائی مراجعه کنید به: Vick, Social and Economic . برای شرح مفصل پروژ ه های توسعۀ معاصر بهائی مراجعه کنید به One Country ، یکی از نشریات الکترونیک جامعۀ جهانی بهائی که آن را می توان در این آدرس یافت: <http://www.onecountry.org >. . 171 برای نمونه مراجعه کنید به بحث دربارۀ این اصل در: Khan and Khan, Advancement of Women and Boyles, ‘Towards the Goal of Full Partnership’ 172 برای یک مرور کلی روی این تعهدات، باز مراجعه کنید به: Khan and Khan, Advancement of Women and Boyles, ‘Towards the Goal of Full Partnership’ 173 برای یک مرور کلی روی این اقدامات سنتی رسانه ای، مراجعه کنید به اسناد پست شده در: <http://www.bic-un.bahai.org/94-0605.htm> and <http://www.bic-un.bahai.org/95-0826g.htm> . 174 برای دستیابی به مدارک روایتی و همچنین آماری موفقیت این اقدامات، باز مراجعه کنید به: <http://www.bic-un.bahai.org/95-0826g.htm > همچنین مراجعه کنید به: Boyles, ‘Towards the Goal of Full Partnership’, pp. 259–63 175 برای یک مرور کلی و بحث دربارۀ « عهد و میثاق » که وحدت درونی جامعۀ بهائی را ترویج و تضمین می کند، مراجعه کنید به: Taherzadeh, Covenant of Bahá’u’lláh 176 Martin, The Case of the Bahá’í Minority in Iran 177 Boyles, ‘Towards the Goal of Full Partnership’ 178 همان. 179 Martin, The Case of the Bahá’í Minority in Iran . 181 همان.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2