Byond A Culture of Contest

195 و اتفاق سخنوری ازبین برای نظر ، تنوع بردن سرکوب حقوق انسانی موتدا و بخشیدن به وضع موجود i روابط در اجتماعی کار به . اند هشد گرفته بسیاری با تشخیص امر این که دارند تأ کید اختلاف اتفاق یک از تر بمطلو نظر و کاذب تحمیلی است ا ًنسبت یها روال که این و برای خصمانه اصلاح ما نظ یک اجتماعی ظالمانه اهمیت اساسی این مانند اما . دارند استدلال که ۀ مناظر عقلانی از تر بمطلو است جنگ یا خشونت این ، استدلال انتخاب زیرا ،کند می مطرح را کاذبی را ها هنگزی سایر از نظر .دساز می رود نشان 2 فصل در که طوری همان شد، داده استعارات به مربوط توان می را زنده موجود برای مبنائی اصلاحات و عدالت اجتماعی تی عدال بی ای ه ریش علت واقع در . دانست اجتماعی بی توان می را به بشر میلی تشخیص وابستگی وار اندام ii و خودش استفاده نکردن این از او وابستگی به وار اندام عنوان مبنائی شکل یبرا حیات به دادن اجتماع اش ی . دانست البته اثبات هم باز تجربی دو این از یک کدام که این دیدگاه معتبرتر هستند، است دشوار اما . تحلیلی کتاب این در که صورت این کم دست گرفته احتمال مطرح را که کند می تعهدات بدیهیات «بر مبنی به » گرائی خصومت هنجاری است ممکن اساس بر اطلاعات شکل یغلط ا گر . باشد گرفته گرائی خصومت هنجاری محصول و سلطه بیشتر در منافع خدمت بعضی های ه گرو از اجتماعی باشد، این پس تعهدات بر مبنی بدیهیات « شبیه » تعهدات برخی به غربی زنان از مخالفت با نهضت دو همین در زنان پیش نسل سه است. اما شکا کان است ممکن هم باز استدلال این کل که کنند تحلیل تناقض دچار است درونی نقدی در زیرا از که گرائی خصومت آ می عمل به هنجاری از ورد، نظریه سلطه استفاده ،کند می در حالی ۀ نظری خود که سلطه نگرش در ریشه ا ًعموم خصمانه نسبت . دارد تاریخ به ۀ نظری را تاریخ سلطه جریانی از متوالی مبارزات ددان می قدرت های ه عرص در که و گفتمان فرهنگ های ه گرو بین اجتماعی منافع که متضادی ، اند ه داشت صورت است گرفته هم این . تناقض: چگونه گرائی خصومت محصول است سلطه در که حالی سلطه محصول گرائی خصومت است؟ اما تناقض این برای حلی راه کتاب این تر دقیق ۀ مطالع ارائه ظاهری در . دهد می و یهز تج تحلیل قبلی اذعان نمودیم با واقع در بشر تاریخ که مبارزات تاریخی مختلف های ه گرو بین اجتماعی رقیب مشخص است شده اما . در عین حال بشر تاریخ که گفتیم i Status quo ii organic

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2