Byond A Culture of Contest

196 این به مبارزات ۀ مبارز و نبوده محدود تنها هرگز سلطه تعیین ۀ کنند فرهنگ بشری شمار به است ه رفت مین . تعاون و نقشی نیز همکاری ، مهم اغلب هرچند نادیده گرفته در شده، تاریخ بشر است داشته . ۀ مبارز و گرائی خصومت نیمی فقط سلطه از تصویر را تشکیل ۀ نیم د، ده می دیگر به متعلق و همکاری تعاون است. به که رسد می نظر به علاوه اهمیت نسبی یا گرائی خصومت گرائی تعاون بستگی به شرایط تاریخی معرض در و دارد است تغییر نظر این از و است ممکن اهمیت نسبی ۀ مبارز و زمان طول در خصمانه در پاسخ به فشارهای وابستگی متقابل به رو جهانی کاهش . گذارد موفقیت و مثل تولید در ما خود فناوری بطور به را ما مداوم یک عنوان به واحد نژاد یکدیگر نظم یک سوی به و اجتماعی که اند کش یم واحد مرزهایش ، مرزهای این دل و سیاره مشغولی طور ب هایش روزافزونی پیچیده و است لاینحل این در . شرایط تاریخی شدت به که است متغیر و در حالی که نحو به گرائی خصومت روزافزونی عدم عدم و کارآئی تناسب اثبات زمانه با را خود ،کند می است ممکن و تعاون همکاری بطور روزافزونی های ه گرو ۀهم برای موفق تدبیر یک اجتماعی کار از درآید. ، باشد طور این ا گر است ممکن در حالی که الگوهای و تعاون همکاری گسترش ، یابند می الگوهای ۀ مبارز ۀسال چند و چندین های ه گرو بین سلطه اجتماعی عقب رقیب - نشینی در . کنند نتیجه یم توان می نظم یک سوی به حرکت فراسلطه « جهانی » را که وها روال اش ه مشخص ساختارهائی که دن باش فراگیرترین منافع جمعی ترویج را ممکن نظر در ، یند نما آوریم . های هجلو هرچند پراکند ۀ گرائی خصومت است ممکن به هرگز اما د،ن نرو بین از کلی گرائی خصومت به دیگر آرمان یک عنوان در هنجاری سراسر حیات اجتماعی تجویز نخواهد شد. انداز چشم همین است ما به که اجازه تناقض دهد می قبلاً که را ظاهری مشخص . کنیم حل ،شده هرچند است ممکن نظم یک ظهور جهانی فراسلطه حتمی نباشد، اما نظر از حداقل منطقی امکان است پذیر . بنا بر این ۀ نظری برای یم توان می را سلطه تفسیر از هائی هجنب بدون ببریم کار به خود حال و گذشته نسبت ما دید که این ه آیند به محدود ا گر واقع در .شود جوامع انسانی کوچکترین و پویا یها نظام سایر به شباهتی پیچیده داشته باشند، تنها حال و گذشته ه آیند بینی پیش عوامل نخواهند . بود ۀ مشخص بسیاری از ۀدیچپی یها نظام دقیق جریانات و سازگاری تکامل است به زمان طول در که کیفی تغییر می ‌ انجا .مد باید چرا بشری جوامع باشند این از غیر هم باز ؟ تعاون و تنها همکاری نتایج چنین ممکن کیفی تغییر نیستند، نتایج اما ای ه بالقو ارزش که هستند دارد در جهت آنها کوشش پس شود. جبر شوم حس یک از نه من دیدگاه تاریخی حس یک از بلکه ،

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2