Byond A Culture of Contest

33 تعدیل نمایند با کاملاً فرض این که چرا در نآ می عمو کاربرد فرهنگ و رقابت مسابقه توافق دارد. 6 اما بحث که همانطور ما به 0 فصل یادآور ،شد ساختارهای ، کلامی ابزارهای و خنثی زبانی منفعلی نیستند اطراف دنیای از ما درک ۀ نحو بر آنها . و ارند گذ می اثر انم ما درک برعمل . ارد گذ می اثر انم وقتی یمان ها گفتمان روابط سوی به را ما توجه آمیز ترقاب و قدرت ۀ خصمان بر مبنی روابط د،نساز می متمرکز تعاون و از همکاری نظرمان ناپدید در .ند گرد می نتیجه به گرایش ، ایجاد فرضیاتی ۀ دربار پیدا بشر طبیعت و کنیم می الگوهائی برای را دهی سازمان اجتماعی توصیه که کنیم می در که همانطور بعدی فصل بررسی این غیر در شد، خواهد که آن برای اول اما .یم کرد مین صورت اثرات این کامل گفتمان قدرت روی را سنتی درک است لازم کنیم، لغات ۀ گنجین کارآمدتری برای و تفکر ۀ دامن ۀ دربار صحبت قدرت روابط ۀ گسترد داشته باشیم. تجدید تفکر ۀ دربار قدرت در تنها قدرت شناخت چارچوب اساس حا کمیت، کارآمدی برای را نظریه یا عمل اجتماعی برای تری جامع طرح .دساز مین فراهم ۀ دامن کل ۀ دربار روشن تفکر روابط اجتماعی است لازم . چند مدت به که » روی قدرت« و » برای قدرت« بین تمایز آثار بر دهه دانشگاهی قدرت به مربوط بوده حا کم است، ۀ نقط آغازی برای گسترش فهم نیست کافی هنوز اما د، رو می شمار به قدرت از ما . است معنی این به ،» روی قدرت« و » برای قدرت« بین شدن قائل تمایز این که دو الگوی قدرت یک از کاملاً و موازی جدا دیگر . هستند به یا قدرت ۀ دربار ما گوئی در اما . شیوه آن به یا کنیم می فکر شیوه این بررسی دقیق این که شود می معلوم الگوها نه موازی اًصرف معنی ینتر وسیع در » برای قدرت« .جدا کاملاً نه و هستند از حا کی قابلیت است برای . مثال، به را قدرت گیدنز قابلیت « یک صورت تغییر یا » دهنده قابلیت « کسب نتیجه » تعریف .کند می 7 یک این تعریف از فراگیر اصطلاح قدرت است سوی از . نوع » روی قدرت« دیگر این از خاصی مفهوم به قدرت فراگیر عنوان قابلیت ا گر .درو می شمار به بگویم راه فقط این ، دارم کسی » روی قدرت« دیگری است که این برای بگویم » برای قدرت« اعمال ۀهم . دارم را شخص آن روی کنترل های هجلو به ، شکل همین به توان می را » روی قدرت« ممکن برای قدرت عنوان اعمال روی کنترل دیگران . دانست بنا بر این اولین در گام ایجاد برای تر جامع طرح یک تفکر

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2