Byond A Culture of Contest

73 و ویتنام آرزوهای در که ی مشترک فرهنگ ۀده جوانان 0991 وجود داشت، شده حاصل اما . بود بتدریج نژادی های تتفاو ، ، جنسی آن مانند و طبقاتی نهضت طول در را مرزهائی ۀشیو به که باریک ای ه فزایند باریک و ،ندشد می تر تقسیم . کرد گیتلین توضیح هویت با گروه هر که چیزی دهد می ادعا جدید ، کرد می وجود میان در دشمن صفوف بود. دیگر 75 نظر به بنا ِ : گیتلین زبان خود ،را جمعی های ت نضه یک ، جدید خفقان استعمار یا ی برای ای ه عقید توجیه مرد حا کمیت (مردان سفید پوست) دان می . ستند.. در مدتی خیلی ، کوتاه اختلاف فقط دیگر مقوله ای ، بود ن فکر در به بلکه عمل ،شد درآورده آنهم در سطحی حد از تر عمیق این . معمول اختلاف ، و ،تر ه زند چشمگیرتر، تر حاضر بود.. چیزی . بیش یک از اختلاف اًصرف روش و ذهنی برای یکامل ۀ تجرب . بود جهان ، حال اختلاف ، و بود زنده از تر شدید وحدت احساس .شد می 76 با لینتگی ۀ دربار تفکر ماهیت خودمحدود این ۀ کنند رویکردهای انشقاق ، آمیز نتیجه های تسیاس« که دگیر می اختلاف یک در ریشه ، اشتباه عمیق فلسفی تکیه : دارند برای مردم که این بر یکدیگر فهم قابل غیر چنین باید و هستند بمانند آنچه و را مردم که آنچه بر باید کند می جدا را آنها بخش می وحدت غلبه د، باشد داشته .» 77 آنچه لینتگی حتی رسد می نظر به که نادیده است این دگیر می که تمایزات بین آن به هنوز که » راست« و »چپ« تمسک ( کند می در حالی که انشقاق را چپ درون محکوم نما می همان از هائی هجلو ، ید) اصول ای ه ریش گرائی خصومت و چپ . هستند راست در را خود دو هر سیاسی چارچوب دشمن مشترک یعنی ، سوی از که ، دیگری های تتفاو سیاسی تعریف ،شده تعریف اساس همین بر . کنند می ، و چپ هواداران اغلب دو هر راست به نیاز به وحدت بر غلبه برای داخلی دشمنان ادعا که ،خود کنند می طرف در طیف دیگر سیاسی قراردارند، چون اما .ندشو می متوسل اصطلاحات »چپ« دو هر » راست« و مقولاتی ساختگی که هستند پیچیدگی ، روابط اعتقادات ارزش و یها واقعی اجتماعی را منعکس برای راهی هیچ ، کنند مین رسیدن به اتحادی پایدار در هیچکدام این از اردوها ندارد وجود آنها بین مرزی هیچ ا ًواقع زیرا ، ندارد وجود در . ، روابط ، واقع اعتقادات ارزشو یها اجتماعی هایتن بی ، پیچید و ه متغیر اما . هستند این با که همین تصور ها تتفاو که مکش کش ۀ سرچشم واختلاف ، هستند موضع ای ه خصمان اتخاذ شد، بدیهی است اولیه های ئیجدا که های ئیجدا با راست و چپ بین بعدی .ندشو می دنبال راست و چپ داخل روند این که همین گریزاز ، فتد ایم کار به مرکز ا گر آن از خودداری غیرممکن نباشد، کم دست دشوار است.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2