Dar Hazrat-e Raz-e Vatan

٧٢ ﻋﻮﺿﯽ ﮔﺮﻓﺘﻪ ای. از ﺗﻮ اﺳﺘﺎدﺗﺮﻫﺎ ﻫﻢ ﻓﮑ ﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﭘﺮﺳﻨﺎژ ﺑﻮف ﮐﻮر ﺧﻮد ﻣﻦ اﺳﺖ. اﻟﺒﺘﻪ، ﭼﺮا. ﺣﺮف ﻫﺎ ﻣﺎل ﺧﻮدم اﺳﺖ ، وﻟﯽ ﭘﺮﺳﻨﺎژش از ﻣﻦ ﺳﻮاﺳﺖ. ﻫﺮ ﺧﻄﺶ ﺑﻪ ﻋﻤﺪ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪه... ﺗﺼﻮرات اﻓﯿﻮﻧﯽ ﻫﻢ ﻧﯿﺴﺖ «. ۱۰۰ در واﻗﻊ وﺿﻌﯿﺖ ﺗﺮﺳﯿﻢ ﺷﺪه در ﺑﻮف ﮐﻮر را در ﯾﮏ ﺟﻤﻠﻪ ﭘﺮﺳﺸﯽ ﺗﻮا ﻣﯽ ن ﭼﻨﯿﻦ ﺧﻼﺻﻪ ﮐﺮد ﮐﻪ ﺖﯿ وﺿﻌ ﻦﯾ در ا » ﻧﺎﻣﻤﮑﻦ ﺗﻮاﯽﻣﭼﻪ ﺮﮕﯾد ﻧﻢ ﺑﮑﻨﻢ؟ ﮐﺎر از ﮐﺎر ﮕﺮﯾد ﻨﮑﻪ ﯾ و ﻧﻪ ا ﮔﺬﺷﺘﻪ اﺳﺖ . ﺗﻮا ﻣﯽ « ن ﮔﻔﺖ ﮐﻪ اﯾﻦ ﺟﻤﻠﻪ ﭘﺮﺳﺸﯽ ﻧﺎ ﮔﻔﺘﻪ در ﺑﻮف ﮐﻮر ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ راه ﺑﺴﺖ ﺑﺮﮔﺮداﻧﯽ اﺳﺖ از آﭘﻮرﯾﺎﯾﯽ ﻣﻠﺖ ﻫﺎ ﮐﻪ ﺑﺮ زﺑﺎن ﻣﯽ آورد ﺑﻮدن »: ﻧﺒﻮدن ﺎﯾ ؟«... ﭘﺮﺳﺸﯽ ﮐﻪ ﻣﺎ را در ﻣﯿﺎن دو یﻪﻟﺒ ﺗﯿﺰ ﯾﮏ وﺿﻌﯿﺖ ﻣﺘﻨﺎﻗﺾ ﻣﺨﯿﺮ ﻣﯽ ﮔﺬارد. ا ﮔﺮ ﭼﻨﯿﻦ ﻧ ﺑﻮ ﻤﯽ د ﺑﻮف ﮐﻮر ﻫﻤﭽﻮن ﯾﮏ اﺛﺮ ادﺑﯽ )« ﮑﺘﺎﯾﯽ ﯾ» singularity ( ۱۰۱ واﻻ و ﺗﮑﺮار ﭘﺬﯾﺮی ﺧﻮد را ﭘﯿﺪا ﻧ و ﮐﺮد ﻤﯽ اﺛﺮی » ﺧﻮاﻧﺪﻧﯽ و ﺑﺎزﺧﻮاﻧﺪﻧﯽ دﺑﻮ ﻤﯽﻧ« . ﺗﺎرﯾﺦ ﻣﺼﺮف ﭘﯿﺪا ﻫﻢ . ﮐﺮد ﻣﯽ از اﯾﻨﺮوﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻮا ﻣﯽ ن ﮔﻔﺖ ﺑﻮف ﮐﻮر ﺗﺒﯿﯿﻦ ادﺑﯽ » ﻧﺎﺳﯿﻮﻧﺎﻟﯿﺴﻢ « اﯾﺮاﻧﯽ ﺑﻪ ﻣﻔﻬﻮم ﺳﯿﺎﺳﯽ ﮐﻠﻤﻪ ﻫﻢ ﻧﯿﺴﺖ. ﺑﻮف ﮐﻮر ﺑﺎ ﻃﺮح ﯾﮏ راه ﺑﺴﺖ دﻏﺪﻏﻪ دﯾﮕﺮی را، دﻏﺪﻏﻪ اﯾﺮاﻧﯿﺖ را ﻫﻤﭽﻮن ﯾﮏ ﻫﻮﯾﺖ، ﺑﺎ ﺧﻮاﻧﻨﺪه اش در ﻣﯿﺎن ﻣﯽ ﮔﺬارد. ۱۰۲ ﺑﻪ اﺳﻄﻮره ﺑﺮﮔﺮدﯾﻢ. اﺳﻄﻮره ی آرش در ﺗﻨﯿﺪه ای از ﻣﺮگ و ﻣﺮز، ﭼﻨﺎن ﮐﻪ اﺷﺎره ﺷﺪ، اﺣﺮاز ﻣﺪام ﻫﻮﯾﺖ اﯾﺮاﻧﯽ اﺳﺖ . رواﯾﺘﯽ از اﯾﺮاﻧﯿﺖ اﺳﺖ. ا ﮔﺮ ﻫﻮﯾﺖ و در اﯾﻨﺠﺎ ﻫﻮﯾﺖ ﻣﻠﯽ را رواﯾﺖ و ﯾﺎ ﻗﺼﻪ ای ﺑﺪاﻧﯿﻢ، ﻫﻮﯾﺖ ﻣﻠﯽ اﯾﺮاﻧﯽ در اﯾﻦ اﺳﻄﻮره ﺧﻮد را ﺗﮑﺮار ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﻫﻮﯾﺖ ﻣﻠﯽ اﯾﺮاﻧﯽ ﻧﻪ ﻓﻘﻂ ﺑﺎ ﻣﺮگ درآﻣﯿﺨﺘﻪ، ﺑﻠﮑﻪ ﻗﺼﻪ ﻣﺮگ ﻫﺎی ﯾﮏ ﻣﻠﯿﺖ اﺳﺖ و ازﯾﻦ روﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﻮﯾﺘﯽ ﺳﻮﮔﻮار اﺳﺖ. ﺑﯿﺎﻧﯽ ازﯾﻦ ﻫﻮﯾﺖ ﺳﻮﮔﻮار را در اﯾﻦ ﮐﻠﻤﺎت از ﻧﺎﺻ ﺮﺧﺴﺮو ﻣﯽ ﯾﺎﺑﯿﻢ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ آﻧﭽﻪ را ﺑﺎ ﻣﺮگ ﯾﮏ ﻣﻠﯿﺖ از دﺳﺖ رﻓﺘﻪ ﺑﻪ ﯾﺎد آورد: ﻣﯽ 100 ﺑﻪ ﮐﻨﯿﺪ ﻧﮕﺎه ﮔﻔﺘﮕﻮﻫﺎی . م ﺑﺎ ﻓﺮزاﻧﻪ . ﻫﺪاﯾﺖ ۱۱۲ 101 اﯾﻦ ﺑﺮای اﺻﻄﻼح ﺗﮑﯿﻨﮕﯽ » ﺑﺮده ﮐﺎر ﺑﻪ ﻫﻢ « از ﮐﻪ اﻧﺪ ﻣﺼﻄﻠﺤﺎت رﯾﺎﺿﯽ اﺳﺖ ﺷﺪه ﮔﺮﻓﺘﻪ . ۱۰۲ ...» آﺟﻮداﻧ در ﯽ ِ ﺳﺎﺧﺘﺎر ِ ﮐﻮر ﺑﻮف ِ ﺑﺎزﺗﺎب ˆ ﺷﯿﻔﺘﮕﯽ ِ ﺷﺪﯾﺪ اﯾﺮان ﺑﻪ ﻫﺪاﯾﺖ و ™ و ﺑﯿﻨﺪ، ﻣﯽ را آن ﺗﺎرﯾﺦ ™ ﻧﺎم ™ ﻧﺎﺳﯿﻮﻧﺎﻟﯿﺴﻢ ﻧﯿﺰ ﻫﺪاﯾﺖ ﻣﯿﺎﻧﻪ اﯾﻦ در ³ وﯾﮋه ﺟﺎﯾﮕﺎه ِ از ﻧﻘﻞ «. دارد را ﺧﻮد ی آﺷﻮری، . ﻫﻤﺎﻧﺠﺎ

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2