۱۱۲ خواب فرهاد در بیداری زن روز ، اطالعات بانوان و تهران مصور بارها از او نوشته بودند. او حتی یک بار در نظرس نجی «بانوان خوشفکر» در مجله ی اطالعات بانوان با کسب ۷۱۲ ر أ ی از جمع ۱۱۲۲ ر أ ی عنوان «بهترین خوانندهیگروه های جاز» را در ۱۳۴۷ به دست آورده بود. 102 در واقع، همکاری فرهاد، که شهرتش با پذیرش عام همراه بود، در خواندن تیتراژ رضا موتوری ، ب رای سازندگان فیلم امتیاز بود و نه برعکس. هرچند این ترانه فرهاد را وارد مرحلهی جدیدی از فعالیت هنریکرد، این ادعا که فرهاد با رضا موتوری مطرح شد، آنهم با استناد به اینکه این اولین ترانهی رسمی و مستقل فارسی اوست، چندان صحیح به نظر نمیرسد. موفقیت «مرد تنها» باعث شد اعضای مثلث طالیی « منفردزاده-قنبری-فرهاد» برای یکدیگر احترام بیشتری قائل شوند . فرهاد صدایی بود که موسیقی و کلمات آن ه ا را به بهترین شکل ارائه داد. گذر زمان نشان داده که هرچه فرهاد خواند عیاری متفاوت داشت. اینکه فرهاد خواننده ای بسیار توانا بود در همان سالها هم بر کسی ال پوشیده نبود. او به اندازهی همنس نش شهرت نداشت و این خود خواسته بود، به دو دلیل: اول اینکه دقت زیاد در انتخاب ترانه و قطعه باعث شده بودکم کار شود، به خصوص در دورانی که ترانه های فارسی میخواند، یعنی دههی ۱۳۵۰ و دوم اینکه درکل نگاه ی منفی و انتقادی به شهرت داشت و این باعث میشد از رسانه ها فاصله بگیرد. حتی در مطبوعات آن دوره به این اشاره شده که فرهاد منزوی است، اهل مصاحبه نیست،کم حرف میزند و اظهاراتی ازاین دست. این خصیصه از او چهرهی جذابی ساخته بود، ولی نه برای همه. عموم مردم دوست داشتند تصویر ستاره هایشان را مدام داخل مجالت ببینند و فرهاد هم تا اواخر دهه ی ۱۳۴۰ تا حدودی با این مسئله کنار آمده بود. ولی بعد از سفر به لندن و بازگشت و در واقع بعد از جدایی از مونیک، در شیوه و روش زندگی رادیکالتر شده بود و چندان عالقه ای به حضور مطبوعاتی نداشت و این مانع بزرگی برای 102 . « گربه های سیاه امشب خواب راحت خواهند کرد»، اطالعات بانوان ، شماره ی ،۵۷۴ ۱۸ خرداد ،۱۳۴۷ ص .۵۹
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2