بخش سوم: خواب ۱۵۱ ببرد هرکجا که خواست...» در واقع، اضافات فرهاد به لحاظ معنایی شعر را گویاتر کرده است. بههرروی، فرهاد به دلیل عالقه و شناختش از ادبیات به خودش اجازه می داد در اشعاری که انتخاب می کرد برای بهترشدن ملودی کالم و گویاترشدن معنا دست ببرد. و به رغم تمام حساسیت هاییکه درخصوص شاعران بامنزلتی همچون اخوان ثالث یا نیما و کدکنی وجود داشت، کسی هم چندان خرده نگرفت که چرا فرهاد این اشعار را این چنین باکموزیادکردن و حتی با تغییراتی بنیادین خوانده است. ِنوزدهِ: ِبرف آلبوم برف ۱۳۷۷ در ایران منتشر شد. این آلبوم اولینبار ۱۳۷۳ به ارشاد ارائه شد، ولی مجوز آن صادر نمیشد. برف پیش از انتشار در ایران در خارج از کشور منتشر شد ه بود . آلبوم با ترانهای به همین نام آغاز میشد، ترانه ای که براساس شعری از نیما ساخته شده بود و البته، مثل همیشه، با تغییراتیکه فرهاد اعمالکرده بود تا ترانه بهتر به جان ملودی بنشیند. شعر «برف» اولینبار در ۱۳۳۴ منتشر شد . فرهاد در اوایل دهه ی ۱۳۷۰ کارکردن روی این شعر را آغاز کرد. در ابتدا، بنا بود منوچهر اس ، المی همکار دیرین او از دوران بلککتس، برای این شعر آهنگسازی کند، ولی درنهایت خود فرهاد دستبهکار می شود و کار را به انجام می رساند. تنظیم تمام آلبوم را آ ندرانیک ، رفیق دیرین فرهاد در آمریکا، انجام داده است . آندر ا نیک در میانهی دههی ۱۳۷۰ جذب مجاهدین خلق شد و همکاری با فرهاد در آلبوم برف پیش از این تصمیم او اتفاق افتاده بود . فرهاد امکانات اقتصادی این را نداشتکه آلبوم را آنگونه که دوست داشت با ارکستر به سر انجام برساند. درنتیجه، آندرانیک در آمریکا با استفاده از سینتی سایزر و صداهای سمپل (پیشساخته) کار را تنظیم کرد و به سرانجام رساند. خود ترانهی «برف» هم با همین شیوه تنظیم و اجرا شد و برای آهنگسازی شعر سختی بود، شعری نیمایی و السیک . بدون قافیه و وزنک فرهاد «برف» را دوست داشت. «برف» روایت صبحی بود که آسمانش پیدا نیست. روایت زندگی غمگین در «میهمانخانه ی میهمان کش روزش تاریک». تصویر ی استعاری و تاریک از زندگی، چیزیکه فرهاد با تمام وجودش آن را درک میکرد. «برف» نیز برای او حدیث نفس بود. تک تک ترانه هاییکه خواند برای او
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2