آینده‌ی اسلام در ایران

ی اسلام در ایران ‌ آینده 100 امــری اخلاقــی، سیاســی، تشــکیلاتی و ایدئولوژیــک نیســت و پدیــدار نوگرایــی تــوان بــا اوصافــی چــون وابســته بــه غــرب، جاســوس یــا ‌ فکری را نمی ‌ و روشــن پنجم غرب، خائن بهکشور، اپوزیسیون ومخالفسیاسی وغیره فهم ‌ ستون فکران و نوگرایــان افــرادی ‌ و تبییــنکــرد؛ هرچنــد ممکــن اســت در میــان روشــن وابسـته، جاسـوس، خائن و اپوزیسـیون ومخالفحکومت نیزوجود داشـته فکری ‌ باشـد. امـا سرشـت، حقیقـت وذات (ایـدوس) پدیـدار نوگرایـی وروشـن فروشــی وغیــره تلقــیکــرد، ‌ تــوان وابســتگی بــه غــرب، جاسوســی، وطن ‌ را نمی بلکه آن را باید بیشوپیشازهرچیزنوعی مواجهه با وجود وفهمخاصی از ای ‌ ، حقیقت، معرفت و بسیاری از اموردیگروحاصل شیوه ‌ هستی، انسان از تحقــق جــان وهســتی خــاص آدمــی در ایــن جهــان دانســت. هارا نبایدبا اوصافی ‌ گرایی، روحانیانوحوزوی ‌ بههمین ترتیب، پدیدارسنت هـا ‌ ب ‌ ای وابسـته بـه اربا ‌ هـا یـا طبقـه ‌ چـون مرتجـع، وابسـته بـه دربارهـا و قدرت هـا ‌ گرایان وروحانیـان وحوزوی ‌ هـا وغیـره فهـم و تفسـیرکـرد. سـنت ‌ وفئودال ی فهم خاصی ازهستی، ‌ نیزحاصل نوع خاصی ازمواجهه با جهان ونتیجه ی خاصی از تحقق جان و ‌ انسـان، معرفت، حقیقت وغیره وحاصل شـیوه هسـتی خـاص آدمـی در ایـن جهـان هسـتند. در نتیجـه، برخوردهـای فیزیکـی، گرایان و نوگرایـان یـا ‌ حذفـی، سیاسـی و ایدئولوژیـک هریـک ازدوگـروه سـنت بینانه ‌ هایی غیرعلمی وغیرواقع ‌ فکران وروحانیان با یکدیگر، مواجهه ‌ روشن انجامدکه این امر نیزخودْ ‌ اسـتکه نهایتاً به ظهورخشـونت درجامعه می بارتــرمنتهــی ‌ لحــاظ سیاســی، اجتماعــی و فرهنگــی بــه فجایعــی بســیارزیان ‌ به هـای معرفتـی ‌ خواهـد شـد. بنابرایـن، دو امـرمعرفتـی بایـد بـا یکدیگـرمواجهه فکران وروحانیـان ‌ وگـویحقیقـی میـان روشـن ‌ داشـته باشـند. مـا نیازمنـدگفت وگــوی حقیقــی بایــد همــراه بــا مهــرورزی و احتــرام و بــدون ‌ هســتیم وگفت

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2