ی اسلام در ایران آینده 110 انجامـد. ی پيشـنهادی آنهـا می بينـی وبرنامـه درجهان پردازیضدسنتی مثل علی شريعتی خوب است توجهکنيمکه حتی نظريه بخش، کهمنتقددستگاه آخوندیاست،ضمن ادعایاسلام انقلابیورهایی های دموکراتيکآزادی کندکه با ارزش ازالگوی اسلامیخانواده حمايتمی وحقخودتعيينی زنان درتعارضجدی است. هــای متفــاوت اســ م سياســی در بــه ايــن ترتيــب، رشــد و گســترش جريان شدت گرایانه به شهراسلام نهايتاً بهگسترشآرمان ۱۳۵۰ و ۱۳۴۰ ی ها دهه را تســهيلکــرد. ۱۳۵۷ يــاری رســاند و پيــروزی خمينيســم درجريــان انقــ ب شــدن و رشــد زبــان سياســی ايدئولوژيکــی کــه در ايــران بــاب شــد، بــر مطرح گرایی درجهان هم تأثيری انکارناشدنی داشت. پسازآن، روند تحقق اسلام شــدن گرایان طــی بيــش از چهــار دهــه، ســبب روشن خــواه اســ م الگــوی دل همــه، صــد دريـ ـ ـ ـ ــغ بــه قيمــت ماهيــت ارتجاعــی ايــن ايدئولــوژی شــد. و اين های اقتصادی های مادی ومعنویکشورو تحميل ويرانی کردن سرمايه تباه و اجتماعــی و فرهنگــی، فســاد زبــان و انحطــاط اخــ ق انســانی. طـورخلاصـه بگويـمکـه امـروز توانـم به بـا توجـه بـه ايـن تجربيـاتمشـخصمی تنهـا راه بـرای اينکـه اسـ م بتوانـد درسـازندگی و اصـ ح نقـش مثبتـی داشـته دادن به باشد، دفاع مسلمانان ومقاماتمذهبی وکنشگران سياسی ازپايان حکومـتدينـی وتحقـق جدایـی ديـن وحکومـت اسـت. جایــگاه دیــن و ایمــان دینــی در نظــام آرمانــی شــما درجامعــه وسیاســت و حکومــت چیســت؟ فقــط بــرای ايــران ی جمهــوری اســ می نه تــوانگفــتکــه تجربــه جرئــت می به زدن تبعاتونتايج بديل برایمحک بلکه برایجهان امروزما آزمايشگاهی بی
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2