آینده‌ی اسلام در ایران

113 گرایی ‌ بست اسلام ‌ بن ورای اين نکته، از یکسـوگسـترش فضای مجازی مشـکلاتی جدی در برابر ها ايرانی درخارج ‌ ی سانسورقرارداده و ازسوی ديگر، وجود ميليون ‌ سلطه هاییکـه مخاطبـان بسـياری درداخـلکشـور ‌ ازکشـوروحضـور فعـال رسـانه گو ‌ و ‌ دارند، امکاناتبسياری برایشکستن فضایسانسورودروغونيزگفت ميــان داخــل وخــارج ازکشــور ايجــادکــرده اســت. و البتــه موفقيــت ايــن امــر ها دارد. ‌ بسـتگی بـهکيفيـتمحتوایـی ايـن رسـانه ی ‌ گرایی بــدون نوعــی مبــارزه ‌ در واقــع، مقابلــه بــا پروپاگانــدای فرهنگــی اســ م سازی فرهنگی جمهوری ‌ فرهنگی جدی ميسرنيست. مقاومت در برابرتباه کنــد و بــه نــام ارشــاد ‌ اســ میکــه بــه ضــرب و زور، آزادی انديشــه را مُثلــه می ی توانـشرا بـهکارگرفتـه تـا راه خلاقيـتهنـری و ادبـی را ببنـدد، ‌ اسـ می همـه یسياسی ومدنی و ترويــــج فرهنگو ادب وهنر ‌ فقط ازراهگسترشمبارزه تـوان بـه دفـع فسـاد زبـان همـت ‌ گـذرد. تنهـا درچنيـن بسـتری اسـتکـه می ‌ می گماشت. کاری و ‌ ی جمعــی را دســت ‌ ضدفرهنــگجمهــوری اســ می حافظــه وخاطــره هــا را خالــی از ‌ کنــد تــا روايــت عقيدتــی خــود را تثبيــتکنــد و آدم ‌ تحريــف می فقيــه تــداوم یابــد. ‌ خواهــد تــا ولايت ‌ شــخصيت وکنــش خــ ق می خـواه جمهـوری اسـ می، ‌ دليـل ماهيـت تمامیت ‌ ی مهـم ايـن اسـتکـه به ‌ نکتـه هـای فـردی و ‌ یجمعـی، دفـع فسـاد زبـان وتشـويق خلاقيت ‌ بازسـازیحافظـه هــای سياســت ودانــش و ‌ پيوســته درحيطه ‌ هم ‌ جمعــی نيــاز بــهکار پيگيــرو به فرهنــگ و ادب وهنــردارد. ی زوایــای سیاســی و اجتماعــی ‌ ی بــزرگ روحانیــان کــه در همــه ‌ بــا شــبکه توان ‌ درآینده چه می ،‌ صورترسمی ودولتی وغیررسمی ریشه دوانده ‌ به کـرد و نقـشوجایـگاه روحانیـت در نظـام آرمانـی شـما چیسـت؟

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2