آینده‌ی اسلام در ایران

ی اسلام در ایران ‌ آینده 148 هایی سخن ‌ های غالباً اتوپیک درس بگیرند و از آرمان ‌ سازی ‌ باید از نوع آرمان بگوینـدکـه از یـکسـو بـه قـدرکفایـت مسـتند ومعتبـر باشـد (ولـو بـرایگـروه طــور موقــت و نســبی) و ازســوی دیگــر، درعمــل ودر یــک ‌ هــدف معیــن و به حصـول باشـند. مثـً لازم اسـتگفتـه شـودکـه تـا اطـ ع ‌ رونـد مشـخص، قابل ثانــوی آزادی از نظــر مــا دارای چنیــن تعریــف وچنیــن نمادهــای مشــخص و هــای ‌ طــور، وگرنــه از مطلوب ‌ آزمایی اســت. عدالــت نیــز همین ‌ قابــل راســتی ای نیست، ‌ تنها مفید فایده ‌ گفتن، نه ‌ مبهمی زیرعنوان آزادیوعدالتسخن توانــد رهــزن هــم باشــد. بــه همیــن دلیــل اســتکــه مدافعــان آزادی ‌ بلکــه می پــردازی معقــول هــم بکننــد و بــرای ‌ پــردازی، بایــد نظریه ‌ و عدالــت پــس از ایده هایراهبردی نیزارائه دهندودرصورتشکست، ‌ ها، برنامه ‌ تحقق مطلوب مسـئولیت بپذیرند. هــا در نهایــتطــرح و اندیشــه و تفســیر ‌ ی مهــم آن اســتکــه ایــن آرمان ‌ نکتــه رو یک امر انسـانی ‌ ی زمانی خاص اسـت و ازاین ‌ یک فرد و یا یکگروه در بازه معنایمتعارفآن ندارد. ‌ استوارتباطمستقیمی باخدا وپیامبرودیانتبه دارومؤمنان است، ‌ ی دینه ‌ع با این حال، این تحلیل و توضیح در مورد جام دادن اجتماعــی ومدیریــتخــرد وکلان مــردم یــککشــور، ‌ وگرنــه بــرای ســامان نیازی به استفاده ازمذهبخاصنیست. اصولاً درمدیریت اجتماعی خرد کنــد ودر آن قلمــرو ‌ جمعــی درچهارچــوبســاختارحقوقــی معیــن عمــل می هـای آرمانـی وغیرآرمانـی بخشـی ازجامعـه، حجیّـت انحصـاری وحـق ‌ دیدگاه ویـژه نـدارد. جایــگاه دیــن و ایمــان دینــی در نظــام آرمانــی شــما درجامعــه وسیاســت و حکومــت چیســت؟

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2