159 گرایی یادهندوستان نکند ها را باید بستتا فیل اسلام یراه همه ی بینیــم آنهــاکــه مثــل آخونــد خراســانی دربــاره صــدر مشــروطه برگردیــم، می ی دیـن وسیاسـت محتـاط بودنـد، از نظـر تاریخـی بسـیارحـق داشـتند. رابطـه هـای بعـدی نشـان دادکـه پیونـد دیـن وقـدرت تـا چـه حـد نامبـارک بـوده تجربه اســت. خصوصدرمیان نسلجوانکه اکثریت جایگاه مذهبدرایرانکنونی، به دهند، درمقایسـه با مثلاً پنجاه سـال پیش، جمعیتکشـوررا تشـکیل می ی اسـ م در های مختلف دچارچه تغییراتی شـده اسـت؟ آینده درحوزه ی جمهوری اسـ می پیوندخورده اسـت؟ ایران تا چه حد به آینده سـرگذاشـته سـاله را پشت ۴۳ ی مهـم ی ایـران یـک تجربـه کنـم جامعـه فکـرمی بیند. قبلاً استوبخشمهمی ازنسل امروزبا چشمانی باز اینکارنامه را می ی اسـ می پیشـرفته و پررونـق وجـود داشـت امـا در ادعـای ایجـاد یـکجامعـه کنیم. درواقع، اش این شـده اسـتکه اینک داریم مشـاهده می عمل، نتیجه ی ی نوستالژیک باگذشته درباره در بطن جامعه یک نوع افسوسومقایسه القراییکه قولشرا داده بودند، وجود دارد گرایی در ایجاد ام شکسـت اسـ م ی گونــه کــه خــود گویــای شــکاف عمیــق میــان رؤیــای اولیــه وواقعیــتکابوس اند و بخــش مهمــی از آنهــا هــا بــا ایــن تجربــه بــزرگ شــده امــروز اســت. جوان زنـم. بـا توجـه قربانیـان ایـن نـوع اسـ م یـا حکومـت اسـ می هسـتند. مثالـی می درصـد زمـان آمـوزش مـدارس در ۸ هـای جهانـی حـدود بـه آمارهـا، در میانگین کشــورهاییکــه نظــام آموزشــی دینــی دارنــد بــه موضوعــات دینــی اختصــاص درصد، یعنی سـه برابر، اسـت. ضمن اینکه ۲۵ دارد. در ایران این زمان حدود برنامــه درطــی ســال را هــم بــه آن بیفزاییــم، بــا فعالیــت فوق ۱۵۰ اگــرحــدود
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2