ی اسلام در ایران آینده 160 ســوم زمــان آمــوزش بــه موضوعــات دینــی اختصــاص ارزیابــی مــن، حــدود یک اند و ها از درون ایــن سیســتم گذشــته ســال هــا و حتــی میان دارد. تمــام جوان وشوی صورتشست اند؛ چه به سرکوب آموزش ایدئولوژیک را تجربهکرده هــای آمرانــه و از بــالا و عمــودی علیــه صــورت روش مغــزیگســترده، چــه به هــا. صــورت ایجــاد محدودیــت ومحرومیــت بــرای جوان کــودکان وچــه به دلایـلگوناگـون، ازجملـه در ایـرانگروهـی وجـود داردکـه ایـن ایدئولـوژی را به کننــد. امــا های قــدرت یــا دلایــل دیگــر، قبــول می نزدیکــی خانوادگــی بــه شــبکه شــان دســتخوش تحــول شــده اســت، یعنــی یــا داری هــا دین بســیاری از جوان تفاوتــی و هــایضددینــی وحتــی تنفــر ازدیــن در آنهــا رشــدکــرده یــا بی گرایش ی اســ میکــه بایــد برخــی ظواهــر در آن نوعــی ظاهرســازی در یــک جامعــه داری (ظاهـری)، چیـزی وجـود نـدارد. کاری رعایـتشـود ولـی در پـس ایـن دیـن ی جوانــان در قــمکردنــد بســیار پــی دربــاره کــه فرهــاد خســروخاورو امیــر نیک دارازدین. مثلا جوانی در جالب است؛ بررسی انواع تفسیرهایجوانان دین خورم زیرا اگرقراربودحرام باشد، خدا گویدکه من مشروبمی مصاحبه می کـرد. چـرا بایـد فقـط بـرای آخریـن پیامبـرش آن را بـرای مسـیحیان هـم حـرام می ی دیــن اســتکــه در حــرام بشــود؟ ایــن یــکشــهامت اجتماعــی جدیــد دربــاره تقلید نیستند. دنبال مرجع ی آن، جوانان دیگرمانندگذشته مقلدوبه نتیجه تغییراتــیکــه دررابطــه بــا دیــن بــرای جوانــان بــه وجــود آمــده، دوحالــت دارد: ترشـده؛ شـان بسـیارمسـتقل داری وسـیاق دین ی آنهـا بـا دیـن وسبک یـا رابطـه شــانکنــاررفتــه و یــکحالــتضددینــی کلــی دیــن دردنیــای ذهنی یــا اینکــه به جایگزینـششـده اســت. ی اسـ م بـه جمهـوری اسـ می، هـم مثبـت خـوردن آینـده پاسـخ بـه سـؤالگره اش با دین دست به یک استوهم منفی. یا جمهوری اسلامی باید دررابطه
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2