ی اسلام در ایران آینده 188 ی ادیان است. کسانی شدن ازعَرَضیات اسلام ودرواقع همه بنده، سیاسی کنند ولی ما آنها را تکفیر داراسلام سیاسی هستند، ما را تکفیرمی که طرف گوییمگزینش آنها از این دین باگزینشما متفاوت است. کنیم؛ تنها می نمی گوینــد ســتیزان هــم) می ها و بنیادگرایــان (و از قضــا خدانابــاوران و دین ســنتی گویند. اسـ م نواندیشـانه و اسـ م شـما التقاطی وگزینشـی اسـت. راسـتمی روزکنـد و بـا واقعیـت ناگزیـر توانـد بـدونگزینـش، خـود را بـه طلـب نمی اصلاح ویــژه مدرنیتــه تطبیــق دهــد. بســیاری از آنچــه کــه در صــدر اســ م بــوده، به ای تطبیق با جهان مدرن نیست. گزینشما نه سلیقه قوانین آن دوران، قابل بخواهــی اســت و نــه ســپرانداختن و تســلیم بــه غــرب؛ انتخابــی اســت و دل شــجاعانه و بــدون مجاملــه بــا هــدف تحقــق ســعادت و آزادی و آبــادی ملــت گیری و تعصب به جهانیکه برای بازگشت به خود و امت مسلمان. سخت آن هیـچ راهـی جـز توهـم محـض نداریـم، دیوانگـی اسـت. بودنهیچ تفاوتی بین یشیرین بحثاین استکه ازجهتالتقاطی اما نکته بودن مـا ومنتقدانمـان وجـود نـدارد. تنهـا تفـاوت ایـن اسـتکـه مـا بـهگزینشـی بــودن برداشــتمان از اســ م واقفیــم ولــی آنهــا ایــن واقعیــت بدیهــی را و تاریخی ی مــا از مزایــای تکنولــوژی وطــب و نظافــت و وســایل کننــد. همــه حاشــا می ی مــا متأثــر از کنیــم. همــه ی مــدرن اســتفاده می جمعــی جامعــه ارتباط طلبکه تروریسم هایمدرنهستیم. همین بنیادگرایانخشونت ایدئولوژی کنند، یگذشتگان توجیه وتبریرمی شیوه واعدام اُسَرا را با استناد انتخابی به شـوند؛ اگـردسـتگیرشـوند، دسـت بـه دامـان همـان اصـول قضایـی مـدرن می شــوند؛ اگــرکســی شــان تجــاوزکنــد، شــاکی می اگــرکســی بــه حریــم خصوصی شودکه مورد تبعیضمذهبی واقع به آنها اجحافکند، صدایشان بلند می شود. اند؛ اگرکسی در انتخاباتشان تقلبکند فریاد تظلمشان بلند می شده
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2