ی اسلام در ایران آینده 194 ی ادیـان جهانـی، معلـوم شـدکـه ی جهانـی بنیادگرایـی درهمـه بـا ظهـور پدیـده ویکم ایــن رونــد غالــب نیســت. در ایــن بزنــگاه اســتکــه لااقــل در قــرن بیســت ، ی مـدرن کـردن مـکان دیـن درجامعـه مـن رسـالت نواندیشـان دینـی را تئوریزه کردن خطرات آن برای مردم (ازطریق کردنکارکردهای مثبت وکم برجسـته دانــم. بهســازی و بازســازی دیــن) می جایــگاه دیــن و ایمــان دینــی در نظــام آرمانــی شــما در خانــواده، جامعــه و سیاســت و حکومــت چیســت؟ جــا؛ - در هیچ ۱ : ام پنــج امــکان بــرای جایــگاه دیــن ارائــه داده 14 ام مــن در مقالــه ی سیاسی؛ - درجامعه ۴ ؛ ی مدنی - درجامعه ۳ ؛ ی خصوصی - درحیطه ۲ - در دولــت. ۵ و فکر ایــن اســتکــه جــای دیــن بایــد عنــوان یــک روشــن ترجیــح شــخصی مــن به ی ی مدنـی باشـد. درجامعـه ی خصوصـی وجامعـه درخانـواده یعنـی حیطـه توانند مشارکتداشته سیاسی هم مسلمانان مطابق قوانین دموکراتیکمی باشند وحزب تشکیل دهند ولی ترجیح من این استکه مسلمانان در ایران ی سیاسـی خـودداریکـرده و تـا اطـ ع طـورداوطلبانـه ازشـرکت درجامعـه به زیســت، حمایــت از ثانــوی بــه مســائل اجتماعــی از قبیــل حفاظــت از محیط مبارزه علیه استبداددینی یاغیردینی بپردازند. تاریــــخ تلخ اسلامسیاسی ، فقرا یسیاسی (ولوبا رعایت تواندحضور اسلام درجامعه های اخیرمی دردهه داران بایـد هـای بسـیاری مواجـه سـازد. دیـن قواعـد بـازی دموکراتیـک) را بـا تنش ســودای قــدرت را بــا خدمــت در فضــای غیرسیاســی مبادلــهکننــد. تنهــا زمانــی ی پنج نگاه کنید به منبع شماره 14
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2