ی اسلام در ایران آینده 222 توان نام گرایی ومصادیقیکه شـما ذکرکردید، می چقدر به این معنویت اسلام ومسلمانی نهاد؟ گویم توان به آن نام اسلام دادچون این نسل قائل بهشهادتین است. نمی می هایی است اند؛ مقصودم همان عارف یا فيلسوف ً همه مسلمان مؤمن، مثلا که حداقلی از باوردینی دردلشـان باقی مانده اسـت. این نسـل، مسـلمانی را داند. اینخیلیکشف مساوی با تمسکوتشرع وادای فرایضفقیهانه نمی قـول محمـد گرایان و اهـل ادب، به مهمـی اسـت. ایـن چیـزی اسـتکـه انسـان سـنتهـزارسـال پیـش فهمیـده بودنـدکـه حقیقـت ایـن نیسـت ارکـون، و اهـل گرفتـن را نمایـش بدهیـد یـا کـه شـما سـجاده آب بکشـید، نمازخوانـدن وروزه صــرف اينکــه روایــت پیامبــر اســ م، هرکســی به حتــی ملتــزم بــه آن باشــید. به شـود. شـهادتینگفت، مسـلمان حسـابمی توانیـد ایـن سـؤال را بپرسـیدکـه ایـن چگونـه مسـلمانی اسـتکـه نمـاز شـما می اعتقـاد مـن، دهـد و...؛ به رود، زکات نمی گیـرد، حـج نمـی خوانـد، روزه نمی نمی کنند. این ای پیدا می اینها آداباجتماعی اسلام استوجوانان برایشراه تازه مسـلمان ایرانـی ی تلاقـی فهـم ایـن جـوان امـروزی یـا ایـن نسـل تازه همـان نقطـه اســتکــه انــدروریپیــن اســمش راگذاشــته «مســلمان نوگــرای متجــدد». اینهــا و ها کنند وبا مقاومتشدیدسنتی اگرلازم باشد درمناسکشان تصرف می کننـد. حتـی بـا متصدیـان فهـم دیـن (فقهـا وعلمـای دیـن) نیـزبرخـورد می ی جمهوری اسلامی در پاسخ به قسمت آخرسؤال شماکه تا چه حد آینده نظرمن، در افق درازمدت پيوند چندان و اسلام به همگره خورده است، به اعتنايــی ندارنــد. جمهــوری اســ می هــر راهــیکــه بــرود بــه اســ م ربطــی قابل شـود بـراسـاسرفتـارجمهـوری اسـ می ثـواب يـا نـدارد؛ يعنـی «اسـ م» را نمی ها کنند. مسلمان هستندکه لباسبرتن اسلام می ها عقابکرد. اینمسلمان
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2