227 ايران وجمهوری اسلامی با اسلام مساوی نیستند دادنـدکـه الان هایـی می پرسـیدید، جواب ایـد؟ اگـرهـم می وآن را ازکجـا آورده رســد. نظــر می انديشــانه به ساده ی اسـ م، اززمیـن تـا آسـمان بـا آن دوران ویکم دربـاره فهـم انسـان قـرن بیسـت ایـم. تفـاوت دارد. بـه ایـن معنـا، مـا رشـدکرده شناســانه اســت. یعنــی هــر شناســانه نیســت، جامعه ســؤال مــن معرفت ایکـه بودنـد، تأثیـرهـرجریـانجهانـی ایکـه ازاسـ م داشـتندوتحت تلقـی درســتی توضیــح دادیــد، بــه هــرحــال ادبیــات اســ می ظرفیــت کــه شــما به سـازی اجتماعـی داشـت. معنـای سـؤال ایـن نیسـتکـه اسـ م بـرای جریان معتقــدان خــود، معنــا و مفهومــش را از دســت داده یــا تأثیــری در زندگــی گــذارد. امــا آیــا اســ م همچنــان ایــن قــدرت را دارد کــه شــان نمی شخصی سازیعمومی واجتماعیکند، مثل نقشیکه درانقلابمشروطه جریان ی یا درمبارزاتضداستعماری داشت؟ آیا همچنان این نقشرا در آینده بینیــد؟ کشــورهای اســ می می بلـه. بـدون شـک. بـرای اینکـه اسـ م ظرفیتـی داشـته باشـدکـه فقـط مختـص شـهری. گرایـی و اخـ ق جهان مسـلمانان نباشـد، دومفهـوم لازم داریـم: کثرت شناسی ماجرا ندارد وکاملاً اجتماعی ی فلسفی ومعرفت این ربطی به جنبه اسـت. صــرف اینکــه بــا شــما متفــاوت گرایــی یعنــی مــدارا و اینکــه دیگــری را به کثرت اش محـروم نکنیـد وهمـه را در اسـت، ازحقـوق سیاسـی ومدنـی و اجتماعـی یـک تـراز ببینیـد. شــهری یعنــی اســ م دیگــر مقیــد و منــوط بــه مرزهــای سیاســی اخــ ق جهان شــهری یعنــی مســلمانان بــدون ایجــاد و ایدئولوژیــک و ملــی نیســت. جهان
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2