ی اسلام در ایران آینده 232 المسلمین و یشریعت بارسیاسی واجتماعی دارد. شریعت نزد اخوان کلمه طالبـان یعنـی دسـت دزد را بایـد ببُریـم وزنـاکاررا بایـدسنگسـارکنیـم. شـریعت رشـد بگذاریـم، شـاخ یعنـی اینکـه بانـک نداشـته باشـیم. اگـر اینهـا را جلـوی ابن گویـد گویـد. شـریعت می گویـد اصـً شـریعتکـه اینهـا را نمی آورد ومی درمـی ی اسلامی باید جلوی بروزجرم را بگیرید. برای اینکار، هزارسال درجامعه پذیرفتــه، خــدا هــم آن را تصدیــق کردنــدکــه عــرف می حلــی پیــدا می پیــش راه دادنــد. بعــد ازهــزار کــرده ومــردم هــم آن را بــا هــزار قیــد وشــرط انجــام می می سـال، هـزارراه بـرایکاهـشجـرم بـه وجـود آمـده اسـت. حـالا وقتـی دسـتدزد تنهـا جـرم را ازبیـن آیـد. نه برنـدهـزارمعضـل اجتماعـی دیگـرهـم پدیـد می را می شود. خوب، اینکه شریعت فایده می هم فاسد و بی برند، بلکه شریعت نمی نیست. کنند ودست ای را تصورکردکه مسلمانان در آن زندگی می توان جامعه می کنند. در آن شریعت، برایکسیکه مرتکب قتل شده، دزد را هم قطع نمی حکم اعدام ندارند. در آن شـریعت، نظام بانکداری دارند. جمهوری اسـ می توان بند به اینجا برسد اما نرسید. می توانست نیم ازجایی شروعکردکه می ای داشـتکه درشـریعت باشـد، زن ومرد هم حقوق مسـاوی داشـته جامعه ی الارثشـان برابـرباشـد یـا زن بـرایخـروج ازکشـور نیـاز بـه اجـازه باشـند وسهم مــرد نداشــته باشــد وحضانــت بچــه موقــع طــ ق بــه مــادرش برســد. مــن دارم کـدام از اینهـا بـا شـریعت در تضـاد نیسـت. امـا گویـم. هیچ فـرض آرمانـی را می گوینــد شــریعت بــرای ماســت، تضــاد دارد. تمــام اینهــا بــا فهــم فقیهانــیکــه می ای در حـالا چـه ملّیـیکـه در قـم نشسـته، یـا طالبـی در افغانسـتان یـا داعشـی سوریه.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2