ی اسلام در ایران آینده 246 کند. وگرنه ی تکثرش این رابطه را حفظ می مناسکهم به هرشکلی با همه کند ودرمعرض یأس قرار تندباد غفلت، آدم را از این ذکروفضل غافل می دهــد. معابــد ومســاجد هــم همیــنکارکــرد را دارنــد. فِــي بُيُــوتٍ إذِنَ اللَــهُ أَنْ می هایـی بـرایحفـظ ). معابـد ومسـاجد، خانه ۳۶| تُرْفَـعَ و يُذْكَـر فِيهَـا اسْـمُهُ (نـور ایـن یـاد اسـت. ، ایمـان قـرآن سـازد؛ مؤمـن اسـتکـه بـا ، مؤمـن نمیقـرآن حرفـم ایـن اسـتکـه ی آیـات آیـد؟ مجموعـه کنـد. پـسخـود ایمـان ازکجـا می اش را تـازه می فطـری یابد، پیش معنا نمی دهد انسانیکه بودنشرا بی ی ایمان نشانمی دربارهقرآن پرسـد: معنـای بودنـم چیسـت؟ از آنکـه بـه پیـام و پیامبـری برسـد، ازخـود می ای را باید بگشایم؟ اینجاست چیزی را باید بفهمم وچهگره در این بودن چه ی وحدت ها نقطه یحیرت که وحی «دلیلُ المتحیّرین» میشود ودرمیانه کند. ایجـاد می اگــر اســ م را بــه ضیافــت انســان ببریــم، ایمــان پدیــد میآیــد و ایمــان (کــه ی امــن و امنیــت و امــان اســت)، میتوانــد جهــان بهتــری بســازد. خانــواده هم عاشور تونسی را در های نواندیشانی مانند محمد اقبال لاهوری و ابن تلاش آشـنایی قرآن همین مسـیرمیبینم. همین جا اشـارهکنم نواندیشـانی راکه با گمانـم ام. به تـریافتـه اند، درتبییـن ایـن زیسـت ایمانـی موفق تـری داشـته عمیق نواندیشــی دینــی بــدون تعمــق دروحــی ومتــن برآمــده ازوحــی، نــاکام اســت. جایــگاه دیــن و ایمــان دینــی در نظــام آرمانــی شــما درجامعــه وسیاســت و حکومــت چیســت؟ ایکــه در بــالا آمــد، جایــگاه دیــن و ایمــان دینــی در جامعــه و در همــان نکتــه ی معناییکه عرضشد، جامعه شود. ایمان به سیاستوحکومتروشنمی
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2