آینده‌ی اسلام در ایران

27 سه محکنهایی؛ عقلانیت، اخلاقجهانی وحقوق بشر اند: گروهی ازطلاب ‌ شرحه شده ‌ اند وشرحه ‌ ی خود را ازدست داده ‌ گذشته وروحانیان به همان رأی غالبحوزویان سابق (عدم ورود به سپهرعمومی اند و اشـتغال بـه همـان ‌ ویـژه عـدم دخالـت درسیاسـت) بازگشـته ‌ جامعـه و به طبــع ازهرگونــه ‌ انــد و به ‌ ی قدیــم را اختیــارکرده ‌ هــای علمیــه ‌ علــوم رایــج حوزه اند. شکل زندگی ‌ تماسوآشنایی با علوم ومعارفجدید وامروزین پرهیخته انـدکـه مثـً ‌ هایی ‌ هـای آموزشـی، پرورشـی و پژوهشـی ایـنگـروه همان ‌ وروش انـد. گروهـی ‌ ی دویسـتسـال پیـش رایـج ومتعـارف بوده ‌ هـای علمیـه ‌ درحوزه انــد، ‌ جــوش رژیــمکنونی ‌ داران وهواخواهــان دوآتشــه وهفت ‌ دیگــرکــه طــرف محابا ‌ پذیرند، بی ‌ گونه اصلاحی را درکشورداریوتدبیرامورنمی ‌ طبع هیچ ‌ به اند وراه خدعه ورعب را در ‌ کاری وخشونت روی آورده ‌ مهابا، به فریب ‌ و بی انگیـزی و تهدیـد چیـزی ‌ انـد و از امیدانگیـزی و تطمیـع و نیـز از بیم ‌ پیـشگرفته انـدکـهکسـانی راکـه ‌ اند و پیشـرفت مقاصـد خـود را بـه ایـن دیده ‌ فرونگذاشـته انـد، بفریبنـد و بـا ‌ یکمتـر نصیـب برده ‌ ازمعرفـت، فهـم، قـدرت تفکـرو تجربـه دادنشـان مشـکل یـا محـال اسـت، بـه خشـونت رفتـارکننـد. ‌ دیگـرانکـه فریب کوشـند تـا حـد ‌ ترنـد، می ‌ طلب ‌ تـروشـاید حق ‌ اندیش ‌ گـروه سـومکـه مصلحت ای حاصــلکننــد و بــا مجهــزو ‌ امــکان بــا علــوم و معــارف امروزیــن نیــز آشــنایی هــای جدیــد، از تفکــرو باورهــای دینــی ومذهبــی خــود ‌ شــدن بــه دانش ‌ مسلح دفاعکنندواحیاناً تفکروباورهایغیردینی یاضددینی را درمعرضنقدورد آورنـد. اینـان حتـی اگـربـه تهاجـم وشـبیخون فرهنگـی غـرب بـاورندارنـد، بـاری ویژه ‌ نگریدینیوبه ‌ اندکه مصافونبردفرهنگیخطیریمیانجهان ‌ دریافته ایجزاین نیستکه به ‌ ها درگرفته استوچاره ‌ نگری ‌ اسلامی، با سایرجهان ی مخالفانکه همان علوم ومعارف بشری است، مجهز ‌ تجهیزاتواسلحه ســتیزی» اســت. ‌ شناســی بــرای غرب ‌ ومســلح شــوند. شــعار ایــنگــروه «غرب

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2