ی اسلام در ایران آینده 34 در یــک نظــام اجتماعی-سیاســی آرمانــی، مؤمنــان و متدینــان در زندگــی معنــای دقیــق کلمــه) فــردی و شــخصی خــود، آزادنــد کــه بــه هــر طــرز و (به ایکه خوشدارند، عملکنند؛ ودرزندگیجمعی واجتماعی، درست شیوه هـا و امکانـات دیگـران، هـا و امکانـات برابـر بـا فرصت ماننـد دیگـران و بـا فرصت وری دارنـد. آرا و نظـرات ایـن مؤمنـان نیـز اگـر اولاً، ازسـه حـق مشـارکت و بهـره ی آزمایـشعقلانیـت، اخـ قجهانـی وحقـوق بشـرسـرفرازبیـرون آیـد و بوتـه داران، محل اعتنا دارانی داشته باشد، متناسب با شماراینطرف ثانیاً، طرف سـخن اینکـه در یـک نظـام آرمانـی، ایمـان و تدیـن بایـد نـه شـود. کوتاه واقـع می ای موجــب محرومیــت. ســرســوزنی موجــب امتیــازشــود و نــه ذره توان ازاثراتمخرب مدتیا درازمدت، چگونه می نگریمیان دریکآینده تبلیغ اسلامسنتیوبعضا خرافیواقتدارگراکاستوآن را درمانکرد؟ های مختلفرسمی وغیررسمی انجام تبلیغیکه در این چهاردهه ازشبکه ی ویــژه تأثیــریکــه جمهــوری اســ می بــر فرهنــگ ورفتــارجامعــه شــده؛ به می ایرانـی داشـته اسـت. ها ها و نیـزسـوءمدیریت پراکنی بـرایکاسـتن از آثـارویرانگـر تبلیغـات وسـخن و فســادهای حکومــت اســ می ایــران، در یــککلام، بایــد حقیقــت را بــرای شــهروندانگفــت. بایــدگفــتکــه: اند. بنابراین، همشیعیاثناعشری الف)حکومتگران ایران مسلمانشیعی، آن ی مذاهــب و کننــد، لزومــاً بــه حســاب همــه گوینــد ومی تــوان آنچــه را می نمی هـای دیگـری هـم از اسـ م وجـود دارد. فـرَق اسـ میگذاشـت. روایت گویند توان آنچه را می اند. پس نمی ب) حکومتگران ایران بنیادگرای اسلامی
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2