47 دین در ایران؛ امروزوآینده ی مبـارزه بـرسـرعدالـتوآزادیچـه ی تـازه متمایـل بـه محرومـان در ایـن دوره گـرا بـود،کـور خواهـد بـود. سـنت مجاهدیـن خلـق،گروهـیکـه در ابتـدا چپ یجنبش- بست برخورده است. دیالکتیکعلی شریعتی درباره شده وبه بن نهاد، یعنی تأکید برجنبش و انتقاد از آنچه مستقرو نهادینه است و از این گــری شــیعی، بــرای آنکــه در وضعیــت جدیــد طریــق توســل بــه ســنت مهدی ایگــردد،کافــی نیســت؛ حداقــل درشــکل پیشــین و ســبب پیدایــشخــط تــازه فکری اش. جریانی هم وجود دارد به نام روشن درقالبکلام مفسرانکنونی بخششـاید سـوی دیانت نوی شـیکو آرامش اش به گیری دینیکه با سـمت های بدیلگرایشی طلبی تأثیربگذاردوتاکنون بهجنبش تنها برجریان اصلاح نشـان نـداده اسـت. هایکنونی، برموضوع های انواع اسلام شما ضمن توضیح مبانی دیدگاه ها به سـنت وهمچنین موضوع «قدرت» تأکید نگاه و نسـبت این اسـ م فکران ی حاکمــان یــا روشــن کردیــد. اجــازه بدهیــد ســؤال بعــدی را نــه دربــاره ی اکثریـتکنونـیجمعیـتکشـورکـه جوانـان هسـتند بپرسـم. بلکـه دربـاره شناختی. سؤالم این شناختی باشد تا معرفت شاید سؤالی بیشترجامعه خصوصدرمیان نسل جوان استکه جایگاه مذهبدر ایرانکنونی، به دهند، درمقایسه با مثلاً پنجاه که اکثریتجمعیتکشوررا تشکیل می ی هــای مختلــف چــه تغییراتــیکــرده اســت؟ آینــده ســال پیــش، در حوزه ی جمهــوری اســ می پیونــد خــورده اســ م در ایــران تــا چــه حــد بــه آینــده اسـت؟ ی دیـن بحـثجدیـدی نیسـت امـا بحـث مربـوط بـه وضعیـتکنونـی و آینـده شـود. ی موضـوع پیـش بـرده می توجـه بـه سـابقه عجیـب اسـتکـه معمـولاً بی
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2