ی اسلام در ایران آینده 64 هــای اصلــی در دســت دســتگاه هســتند. تصمیم هــا هم الله بــه هــرحــال، آیت شــودکــه کارشــان حفــظ منفعــتکلیّــت ایدئولوژیــک- هایــیگرفتــه می کانون نظامی-اقتصـادی نظـام اسـت. ارزدکــه از نظــر تعهــد بــه نظــام، آن اســ می درجمهــوری اســ می بیشــترمــی ی دینـی، بـه پـول وهمچنیـن تأییـد ایدئولوژیـک و امنیتـی شـود. ارز تأییدشـده شــدنی اســت. نــرخ برابــری آن در امتیــاز بــرایکســب پســت و مقــام، تبدیل بـروبرخـی دیگـر شـود و ایـن، برخـی حوزویـان را فایده بـورسقـدرت تعییـن می پذیر به نوسان گرا ترجمه طلب-اصول کند. جدال اصلاح راگاهی متضررمی انـواع ارزهـای دینـی در ایـن بـورس اسـت. بـا قـدرت اقتصـادی و اقتـدار نظامـی تــوان ارز دینــی ممتــاز تهیــه کــرد و از آن بــرای طــی مراحــل و امنیتــی هــم می توانــد کــردن ارزدینــی مســتلزم انباشــت آن اســت. ایــنکار نمی بهــره بــرد. خرج ی مهم اینکه صورت نامحدود پیشرود. رقیبان هم فراوان هستند. ونکته به ی پســت ومقــام و اقتصــاد محــدود اســت. پــس منبــع بــرای تبدیــل درعرصــه بایـد منبـع ایجـادکـرد؛ بـاگسـترش بوروکراسـی ودسـتگاه امنیتـی ونظامـی، وبـا «سـازندگی» اقتصـادی ـــــــ همـه بـرایگسـترش بـازار تبدیـل. امـا امـکانگسـترش توانند ازکنترل خارج هم نامحدود نیست. درضمن همواره بسی چیزها می شــوند. ضــرب ســکهکلاً بیــش از میــزان جــذب آن در بــازار اســت. تــورم بــروز ی ی تقلبی هم درجریان است. روحانیان، هم درضربسکه کند. سکه می دیـن دخالـتدارنـد، هـم دربخـش امنیتـی، هـم دربخـش اقتصـادی. درتاریـــــخ گونـه شـلوغ نبـوده اسـت. گاه سرشـان این اسـ م، هیـچ ی دسـتگاه حاکـم از منظـر اقتصـاد سیاسـی هایـی دربـاره آنچـه آمـد، طـرح نکته هایی دارد، دین بود. هدف این بودکه معلومشود بلوکقدرتچه پیچیدگی صورتـی شـماتیک بـودن ارزدیـن در آنکـه تنهـا به هـم تنهـا بـا فـرضکانونی آن
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2