آینده‌ی اسلام در ایران

89 پایان یکآغاز، آغازیک پایان اولاً، درخــود پرســش، تعبیــر«روایــت آرمانــی»، محــل ســؤال اســت. تصــور هایــی ‌ فرض ‌ «روایــت آرمانــی» از اســ م یــا ازهــر متــن دیگــری مبتنــی بــر پیش تـوان «روایتـی آرمانـی»، ‌ شـدت محـل چالـش اسـت؛ توگویـی می ‌ اسـتکـه به خدشـه ومورد اجماع همگان از اسـ م ‌ یعنی روایتی نهایی، موثق، یقینی، بی الاصــول محــال و ‌ یــا از هــر متــن دیگــری ارائــه داد. چنیــن امــری اساســاً و علی نهایت تفسیر ‌ گونهکهگفته شد، هرمتن ازامکان بی ‌ غیرممکن است. همان توانیــد بپرســید آیــا ‌ ای مثــل هنــر نیــزمی ‌ ی پدیــده ‌ برخــوردار اســت. شــما دربــاره هــای ایــن ‌ داری و ارزش ‌ ی بــورژوازی یــا بــا نظــام ســرمایه ‌ هنــری کــه بــا طبقــه راســتی هنــر اســت؟ یــا برعکــس، ‌ طبقــه و ایــن نظــام پیونــد خــورده اســت، به هــای هنــری و خریدوفــروش آثــار هنــری ‌ هــای هنــری، تشــکیل گالری ‌ فعالیت هــای اشــرافی و ‌ گذاشــتن ارزش ‌ نمایش ‌ بــا امــور دیگــری مثــل پــول، اقتصــاد، به طبقاتــی و غیــره پیونــد خــورده اســت؟ در همــان حــال، بــا ایــن ســؤال مواجــه ی پرولتاریا یا در ‌ هستیدکه آیا هنریکه درخدمتطبقات محروم وطبقه هـایسوسیالیسـتی ومارکسیسـتی اسـت، هنـردرمعنـای ‌ خدمـت ایدئولوژی اصیـلکلمـه اسـت، یـا نوعـی رجزخوانـی سیاسـی و ایدئولوژیـک و ابـزاری بـرای ی هنر ‌ های سیاسـی و ایدئولوژیک اسـت؟ بنابراین، ما درحوزه ‌ صدور بیانیه نیــزهمــواره بــا ایــن پرســش پدیدارشناســانه وهرمنوتیکــی مواجــه هســتیمکــه اش چیســت؟ پرســش از سرشــت و ‌ امــر هنــری در معنــای حقیقــی و آرمانــی هــا وجــود دارد، از ‌ ها و زمینه ‌ هــا، ســاحت ‌ ی حوزه ‌ حقیقــت هــر امــر در همــه روییم: امردینی در ‌ ها روبه ‌ ی دیانتو اسلامکه با این پرسش ‌ جمله درحوزه بخشاسلام درمعنای ‌ چیزقوام ‌ معنایحقیقی وراستینکلمه چیستیاچه ها اولاً، ‌ اش اســت؟ بایــد توجــه داشــت پاســخ ایــن پرســش ‌ حقیقــی و آرمانــی آورومورد پذیرشواجماع همگانی نیستوثانیاً، ‌ اموری قطعی، نهایی، الزام

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2