95 پایان یکآغاز، آغازیک پایان تنهایــی و بــدون مســاعدت گرا و نوگــرا به یــک از نیروهــای ســنت برنــد. هیچ ی امــروزجهــان اســ م را بــه حرکــت نشســته گل تواننــدکشــتی به دیگــری نمی لحاظ درآورند. اما نیروهای سنتی اصالت بیشتری دارند ودرحال حاضر به تاریخـی، سیاسـی و اجتماعـی نیروهـای مؤثرتـری هسـتند. جایــگاه دیــن و ایمــان دینــی در نظــام آرمانــی شــما ودرجامعــه، سیاســت و حکومــت آینــده چیســت؟ چیزی پاسخ این پرسشمنوط به این استکه ما از«دین و ایمان دینی» چه ی منزلــه ام، مــا بایــد میــان دیــن به گونــهکــه بارهــاگفتــه کنیــم. همان را مــراد می ی یــک منزلــه عنــوان یــک تئولــوژی و نظــام الهیاتــی، دیــن به فرهنــگ، دیــن به ی منزلــه ی یــک ایدئولــوژی سیاســی، دیــن به منزلــه ی مطالعاتــی، دیــن به ابــژه ی تحقق هسـتی خاص آدمی ی یک نحوه منزله یکسـنت تاریخی ودین به ی بخشـی از فرهنـگ منزلـه ی ادیـان به (اگزیسـتانس) تمایـز قائـل شـویم. همـه کــه بســیاری از ی جوامــع وجــود داشــته و خواهنــد داشــت؛ چنان در همــه ورســوم و باورهــای دینــیگذشــته، مثــل پریــدن از روی آتــش در مراســم آداب آنکـه بـا زندگـیحقیقـی سـوری درفرهنـگکنونـیحضـوردارنـد، بی چهارشنبه وواقعی ما ارتباطی داشته باشند. امروزه نیزدرجهان مسیحیتودرجوامع شود وروزمیلاد مسیح مسیحی،کریسمسومیلاد مسیح جشنگرفته می هایـیکـهگاه بـا ای بـرای تشـکیلکارناوال بـه منبعـی بـرایشـادی ولـذتوبهانـه ها، شــود. امــا وجــود ایــن جشــن ســکس ومســتی نیــزهمــراه اســت، تبدیــل می ای تــوان جــزء شــعایر دینــی و مســیحی و نشــانه ســرورها وکارناوالیســم را نمی ی ادیـان ازوجـود ایمـان مسـیحی درجوامـع غربـی تلقـیکـرد. همچنیـن همـه ی یک نظام تئولوژیک منزله ای از باورهای اعتقادی و به ی مجموعه منزله به
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2