ی اسلام در ایران آینده 98 معنای وجود جامعه، وجه به هیچ های اجتماعی وسیاسی به برخی ازجریان سیاسـت وحکومـت دینـی نیسـت. اندیشــم یــک جانــب بــدان می بــر اســاس ایــن مقدمــات، اساســاً آنچــه این رنسانسوتحول دینی ومعنوی استکه حاصل رخدادی ازحقیقت باشد ای را جهان تاریخـی جهـانکنونـی را دگرگـون سـاخته، امکانـات تـازه کـه زیسـت ازهستی ودر نتیجه، مسیرجدیدی را برای حیات بشرآشکارسازد. ظهور ی مســیر فرهنــگ و تمــدن بشــری اســت، ایــن رویــداد حقیقــتکــهگشــاینده هــای مــا ریزی ها و برنامه هــا، تصمیمــات، سیاســت امــری نیســتکــه از اراده ی تفکر، ما را ازخطربشربنیادی ودرنتیجه، ازآفات تبعیتکند. این شیوه اندیشی واعمالخشونتدرسیاست گرایی (ولونتاریسم)، ایدئولوژیک اراده گــرددکــه در پــی دارد وســبب نمی و درکنشــگری سیاســی و اجتماعــی بازمــی زی جامعــه وسیاســت بــه اعمــال قــدرت وخشــونت، فضائــل ســا توهــم دینی اســتعبادی، اسـتبداد و توتالیتاریسـم روی آوریـم. توان ازاثراتمخرب مدتیا درازمدت، چگونه می نگریمیان دریکآینده تبلیـغ اسـ م سـنتی و بعضـاً خرافـی و اقتدارگـراکاسـت و آن را درمـانکـرد؟ های مختلــف رســمی وغیررســمی تبلیغــیکــه در ایــن چهــاردهــه ازشــبکه ویــژه تأثیــریکــه جمهــوری اســ می بــرفرهنــگ ورفتــار شــده؛ به انجــام می ی ایرانـی داشـته اسـت. جامعـه تأثیــر ایدئولــوژی حاکــم بــر کنــم ایــن ســؤال تــا حــدود زیــادی تحت تصــور می های وابســته بــه غــرب و پوپولیســم رایــج در فضاهــای مجــازی اســت. رســانه مـن شـخصاً انتقادهـای بسـیارزیـاد ورادیکالـی بـهگفتمـان انقـ ب وجمهـوری فکران و نوگرایـان از اسـ می ایـران دارم امـا تصویـریکـه غالبـاً ازسـوی روشـن
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2