آینده‌ی اسلام در ایران

99 پایان یکآغاز، آغازیک پایان وجـه علمـی، اخلاقـی ومنطبـق بـا ‌ هیچ ‌ جمهـوری اسـ می ارائـه داده شـده، به های بنیادگرایی ‌ واقعیتنیست؛ تصویریکهگفتمان انقلابایرانرا باجریان ســازد. ‌ چــون داعــش، القاعــده، طالبــان و بوکوحــرام یکــی می ای موضـوع ذکرشـده، اگـر توجهمـان را بـه اصـل ‌ ی حاشـیه ‌ نظـر از نکتـه ‌ صرف ی مـا بـا اثـرات مخـرب بنیادگرایـی در ‌ ی مواجهـه ‌ سـؤال، یعنـی پرسـش ازشـیوه جهــان اســ م معطــوفکنیــم، پاســخم ایــن اســتکــه مــا از امکانــات تفســیری طــورکلــی و از اســ م و ‌ ای از امــر دینــی و حیــات معنــوی به ‌ غیربنیادگرایانــه طــورخــاص برخورداریــم؛ امکاناتــیکــه در دل ســنت تاریخــی و مآثــر ‌ تشــیع به گرایانــه ‌ مــان وجــود دارد. گــذر از تئولــوژی و تفســیرهای فرقه ‌ عظیــم فرهنگی شــناختی ‌ ی تفســیری هستی ‌ محــوری و ارائــه ‌ وکلامــی از اســ م، مقابلــه بــا فقه بخشــیدن بــه ‌ مــان، معاصرت ‌ شــناختی از ســنت دینــی و معنوی ‌ و معرفت هــای بنیادیــن وجودشــناختی، ‌ روح اصلــی ســنت و ترجمــان فرهنگــی بصیرت تواند ‌ شناختی به زبان معاصر، مسیری استکه می ‌ شناختیوانسان ‌ معرفت ما را برای یافتن راه مناسبی برای زیستنی انسانی درجهانکنونی یاری دهد. ی زوایــای سیاســی و ‌ ی بــزرگ روحانیــان کــه در همــه ‌ در آینــده بــا شــبکه شــکل دولتــی و غیردولتــی ‌ صــورت رســمی و غیررســمی و به ‌ اجتماعــی به تـوانکـرد ونقـشوجایـگاه روحانیـان درنظـام ‌ چـه می ،‌ ریشـه دوانـده اسـت آرمانــی شــما چیســت؟ ی امــری معرفتــی و ‌ منزلــه ‌ فکران بایــد روحانیــت را به ‌ نوگرایــان و روشــن گونــه کــه روحانیــان ‌ شناســانه بــه رســمیت بشناســند، درســت همان ‌ معرفت ی یــک امــر معرفتــی و ‌ منزلــه ‌ فکری را به ‌ هــا بایــد نوگرایــی و روشــن ‌ و حوزوی نفســه ‌ فکری فی ‌ شناســانه بــه رســمیت بشناســاند. نوگرایــی و روشــن ‌ معرفت

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2