در جستجوی جهانی بهتر

وجویجهانی بهتر ‌ درجست 166 هایشباننسبتبههوتوهایکشاورزدرجایگاه ‌ کرد اما توتسی ‌ حکومتمی ها باعث ‌ ای و مالکیت دام ‌ قبیله ‌ حال، ازدواج بین ‌ بالاتری قرار داشتند. بااین ی اعیان، ‌ شد مرزهای بین این دو کاست اجتماعی رنگ ببازد. در طبقه ‌ می ها. در دوران حکومت استعماری، ‌ هم هوتوها حضور داشتند و هم توتسی هایسیالحالتیسختوصلبپیداکرد. پیدایشایندوگانگی ‌ اینهویت باری به بار آورد. ‌ در تصوراتمردم رواندا پیامدهای فاجعه هایی بودند که به مستعمره تبدیلشدند. ‌ رواندا و بوروندی آخرینسرزمین شرقی به آفریقای شرقی بریتانیا ‌ آنها از غرب بهکنگوی بلژیک و از شمال همراه تانگانیکا به آفریقای ‌ به ۱۸۹۴ شدند و عاقبت در سال ‌ محدود می شرقی آلمانضمیمهشدند.گسترشسریع استعمار اروپاییدر قرن نوزدهم دنبال تجارت برده از طریق اقیانوس اطلس در قرن هجدهم صورت ‌ به های ‌ رحمانه از مردم آفریقا و آرمان ‌ ی بی ‌ گرفت. باید بین سوءاستفاده شد. درنتیجه، برای ‌ حقوق بشر لیبرالِ عصر روشنگریسازگاری ایجاد می شناختیکه تنها یک ‌ جای این واقعیتزیست ‌ ی استعماری، به ‌ توجیه سلطه مراتب نژادی را ‌ یسلسله ‌ جویانه ‌ ی برتری ‌ ی انسانی وجود دارد، افسانه ‌ گونه علمی محصول انتخابگزینشی از میان ‌ های شبه ‌ مطرحکردند. این نظریه های فکری بود. ‌ ها وجریان ‌ واقعیت در قرن نوزدهم، چارلز داروین اصطلاح «انتخاب طبیعی» را وضعکرده در 10 ترتیب، خوراکی فکری برای آن دوران فراهم ساخته بود. ‌ این ‌ بود و به پرداز ‌ شناس و نظریه ‌ شناس، انسان ‌ همان دوران هربرت اسپنسر، زیست ی واژگان علمی اضافه کرد. ‌ را به دایره 11 سیاسی، مفهوم «بقای اصلح» داروینیسم اجتماعیکاربست این نظریه در روابط اجتماعی بود. از منطق علمی در ‌ ای شبه ‌ کرد تا نظریه ‌ بقای اصلح در قلمروِ حیوانات استفاده می

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2