در جستجوی جهانی بهتر

167 اراده به مداخله ی نژاد ‌ ایکه بنا بر آن، سلطه ‌ مراتب نژادی طرحکند؛ نظریه ‌ رابطه با سلسله ای از پیشرفتتکاملی نوع بشر به ‌ تر» جلوه ‌ سفید «برتر» بر نژاد سیاه «پست آمد. ‌ حسابمی سازی» اروپاییانوابسته بهرواجاینتصور بودکه آفریقاییان ‌ رسالت«متمدن اند. فیلسوفاسکاتلندی قرنهجدهم، دیوید هیوم، این »‌ «وحشیانی بدوی طورکلیسایر ‌ پوستان و به ‌ کرد: «سیاه ‌ گرایشرایجرا به اینصورتبیان می اند. تنهاکسانی ‌ تر از سفیدپوستان ‌ صورتطبیعی پست ‌ های انسانی به ‌ گونه اینتصورکه 12 اند، رنگپوستشانسفید بوده است.» ‌ که ملتیمتمدنداشته ی ‌ های پیچیده ‌ فرهیختگیصرفاً در اختیار سفیدپوستان است، با حکومت رواندا و بوروندی سازگاری نداشت. وجود تمدن آفریقایی ـــــ در اکسوم، های باستانی ـــــ واقعیتی ‌ بنین، غنا، مالی، زیمبابوه یا سایر امپراتوری های ‌ حلی مفهومی بودکه با ایدئولوژی ‌ دردسرآفرین بودکه مستلزم یافتن راه بدون هیچ سند و *ی «نژاد حامی» ‌ نژادیِ آن زمان سازگار باشد. فرضیه شده ‌ ایتضعیف ‌ توانبهزیرگونه ‌ کردکهتمدنآفریقاییرامی ‌ شاهدیادعامی درنتیجه، 13 بودند. ‌ از نژاد قفقازی نسبت داد که به این قاره مهاجرتکرده توانگفتکه هرچند در مقایسه با اروپاییان نژادی ‌ ها می ‌ در رابطه با توتسی شوند و از نظر ‌ ترند اما در مقایسه با هوتوها نژاد برتر محسوب می ‌ پست ترتیب، ساختار طبقاتی و ‌ این ‌ نژادی مقدر بودهکه بر آنان حکومتکنند. به ناپذیریتبدیل ‌ مراتبنژادی انعطاف ‌ اجتماعی سنتیتوتسی-هوتوبهسلسله در میان مردم ‌ سنجانه ‌ های مردم ‌ نژادیِ آن زمان، اندازه ‌ علم به ‌ شد. طبق شبه ها، ‌ ها و هوتی ‌ ی توتسی ‌ یجمجمه ‌ رواندا، مانند تفاوتدر قد، بینی و اندازه * Hamitic hypothesis

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2