وجویجهانی بهتر درجست 170 عنوان منشی استخدامکند، خائن است. همچنین بنا کند یا زنی توتسی را به کارند» و «صرفاً وکارشان فریب ها در کسب بر این فرامین، «تمام توتسی ها دادوستد اند»؛ درنتیجه، هر فرد هوتوییکه با توتسی دنبال برتریقومی به کند، خائن است. همچنین اعلام شده بودکه نهادهای آموزشی باید تحت آموزان آموزشداده ی هوتوها باشد و ایدئولوژی هوتو باید به دانش سیطره شود. درنهایت، طبق این فرامین نیروهای مسلح رواندا «تنها باید از میان هوتوها باشند و هیچ سربازی نباید با زنی توتسی ازدواجکند». پیام این اند. وطن نیستند، بلکه دشمن ها هم فرامین آشکار وصریح بود: توتسی 16 منتشر شد، Kangura ی چهلم ، هنگامیکه شماره ۱۹۹۳ ی در فوریه حدی رسیده بودکه این مجله توانست پا را از سازیِ نفرت به تأثیر عادی شود... بین این نیز فراتر بگذارد: «گفته بودیمکه ازسوسک، پروانه زاده نمی ۱۹۶۰ ی هایدهه حملهکردند وسوسک ۱۹۹۰ که در اکتبر*هایی سوسک ی چه تفاوتی وجود دارد؟ هیچ فرقی ندارند... گروه دوم فرزندان دسته شد. طورگفته می به هوتوها این 17 اند.» اند. هر دو به یک اندازه خبیث اول توان تغییر داد؛ باید آنها را مثلحشراتله کسی راکه ذاتاً شرور است، نمی ناپذیر نفرتاینبودکهشربودندیگریکاملا آشکار است کرد. منطق ابطال ورزان نیست: «اینواقعیتکه وجه محصول تخیل نادرستنفرت هیچ و به خوانیم،گویای بسیاری از مطالب است... توتسی در زبانمان آنها را مار می ناپذیر. توتسیکسی زبان است اما شرارتش توصیف کسی استکه شیرین ها سوسک ناپذیر به انتقام دارد... در زبان ما به توتسی استکه میلی سیری inyenzi ی رسند.واژه گویند زیرا با استفاده از تاریکیشببه اهدافشمی می * inyenzi
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2