در جستجوی جهانی بهتر

21 فهم رنج ی شیک به «پاریسِ ‌ های شبانه ‌ وجوشو مملو از کازینوها وکلوب ‌ پرجنب وبرق بودکه افرادیهمچون فرانک ‌ شرق» مشهورشد. تهرانشهریپرزرق رفتند. ‌ سیناترا و تام جونز به آن می ی ‌ قدری نشئه ‌ این تغییرات برای همه خوشایند نبود. طبقات مرفه به فکران خشمگین برای ‌ گرایی غربی بودند که یکی از روشن ‌ مصرف گرای غربی اصطلاح ‌ ی آنان از فرهنگ مادی ‌ توصیف تقلید کورکورانه ی افزایش نابرابری و ‌ زدگی» را وضعکرد. در جنوب تهران، آمیزه ‌ «غرب ها سبب بروز نفرت و انزجار در میانکارگران ‌ وبرق نوکیسه ‌ نمایش پرزرق های مارکسیستی علیه سرکوب شروع به اعتراض ‌ فقیر بود. انواع جنبش تر اما ناخشنودیِ ‌ کردندوحتی برخی بهخشونتمتوسلشدند. ازهمه مهم هایسنتی در بازار و مسجد بود. بازار بزرگتاریخی تهران ‌ یحلقه ‌ فزاینده چیزی بیشاز یکمرکزخرید بود. محلی بودکه طبقاتاجتماعی مختلف ی سیاست بحث کنند و ‌ توانستند با یکدیگر معاشرت کنند، درباره ‌ می رفتکهکسبه و تجار ‌ شایعه ردوبدلکنند. در این اجتماع سنتی، انتظار می اند پرهیزکار هم باشند. آنان نمادهای مذهبی را آشکارا ‌ قدرکه زیرک ‌ همان گذاشتند تا شهرت خود به برخورداری از فضایل اخلاقی را ‌ به نمایش می تقویتکنند. علما در میان بازاریان نفوذ زیادی داشتند. نیروی اصلی در ایکه ما را مجبور به جلای وطن ‌ سرنگونی شاه و عامل آزار و اذیت دینی کرد، اتحاد میان این دو گروه بود. یمن به اقلیتدینیِ بهائی تعلق داشت. ما مثلهمه مشغول زندگی ‌ خانواده پذیریداریم.خاستگاه آیین ‌ دانستیمکه وضعیتآسیب ‌ بودیم اما همواره می انداز ‌ های شدید، چشم ‌ ای از ناآرامی ‌ بهائی، ایرانِ قرن نوزدهم بود. در دوره طلبانه و ‌ ی مساوات ‌ شمول، روحیه ‌ دیانت بهائی در رابطه با تمدنی جهان

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2