در جستجوی جهانی بهتر

211 وحدت نوع بشر بار ‌ و خودویرانگری خواهد داشت. توجیه تمام انواع اقدامات شرارت با استفاده از خداوندان ایدئولوژیک حکمتی به همان اندازه باستانی و کند ــ یعنی همان بوداییکه ‌ متعلق به فیلسوف هندی دیگری را آشکار می های ‌ هایبامیانبود: «آنچه انسانرا به راه ‌ بخشصخره ‌ هایشزینت ‌ مجسمه 10 کشاند، ذهنخود اوستو نه دشمنانش.» ‌ بار می ‌ شرارت ی ارتش شوروی در ‌ ی وحشیانه ‌ باید اذعان کرد که جنگ علیه حمله رحم نیاز بودکه از ‌ اینبود. بهجنگجویانی بی ‌ وجهکارساده ‌ هیچ ‌ افغانستان به ی آن، نگرشی آخرالزمانی مبنی بر پیروزی ‌ مرگ ترسی نداشته باشند. لازمه های فراوان بود. در چنین شرایطی، تعصب دینی ‌ رغم سختی ‌ نهایی به ی بین مجاهدین و ‌ بهایی بود. این امر شرایط را در مواجهه ‌ یگران ‌ سرمایه که یک ‌ کرد. درحالی ‌ قدرت نظامیشدیداً برتر نیروهایشوروی تعدیل می ایداشت، طرفدیگر از قدرتایمان ‌ هایمدرنو ارتشحرفه ‌ طرفسلاح حق برخوردار بود. خشونت افراطی ابزار ایدئولوژیک ‌ مطلق به آرمانی به فایده را ‌ های فلسفی بی ‌ اندیشی ‌ تواند ژرف ‌ بسیار تأثیرگذاری استکه می گسیخته تبدیلکند. استقامت و پایداری در شرایط ‌ به الهیاتِ خشم لجام گذارد. شاید به ‌ فرسا دیگر مجالی برای تردید باقی نمی ‌ سخت و طاقت همین دلیل استکه دوگانگی خیر و شر و مؤمن وکافر در چنین شرایطی شدن سمینارهای دانشگاهی در آ کسفورد ‌ جذابیت زیادی دارد. با طولانی گذراندیم، تعارضبین انتقاد رادیکال ‌ تنها بحرانیکه منوعبدالله ازسر می طور ‌ شدن ساعت ناهار بود. همین ‌ های خطی از زمان و نزدیک ‌ از برداشت کردمکه ‌ ام به قاروقور افتاده بود، با خودم فکر می ‌ که بر اثر گرسنگی معده هایشیکپاریساست؛ ‌ فکرانکافه ‌ تردید اگزیستانسیل از امتیازاتروشن

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2