وجویجهانی بهتر درجست 212 جنگیدند و از نظر های خشک و سرد اطرافکابل می مبارزانیکه در کوه تر بودند، لازم بودکه به آرمانشان اطمینان مطلق داشته تسلیحاتی ضعیف باشند. لادنسرمشق در رقابتیحقیقی بین داوود و جالوت افرادی مانند اسامه بن شدند. درجهان اسلام، بسیاری از مردانجوان فقیر و قهرمان محسوبمی نگریستند و آنان را یخلیجفارسبا تحقیر می به نخبگانکشورهایحاشیه دانستند که ثروتخود را از راه فروش نفت به دست ستمگرانی فاسد می ای برخوردارند کهکورکورانه دلارهای اند و از حمایت رهبران غربی آورده پرستند. آنها از شیوخ میلیاردر و ولخرجی متنفر بودند که نفتی آنها را می ی هایشبانه هایطلاییداشتند، به باشگاه هایشخصیو رولزرویس جت توجهزنان کردند،برایجلب آمدمی و کارلورفت هایمونت لندنوقمارخانه که سایر مسلمانان کردند، درحالی وکتاب پول خرج می حساب ربا بی دل ی باری داشتند و گرسنه مانده بودند. این نمایش متظاهرانه زندگی فلاکت ثروت اسباب خشم و نارضایتی بود، هم در میان مؤمنان متدینی که هاییکه با حسرتخواهان مخالفچنین فسادی بودند و هم در میان توده برخورداری از چنین مواهبی بودند. حتی شهر مقدس مکه از گریزگاهی وگاس برای افراد لند و لاس ای از دیزنی دینی برای زائران پرهیزکار به آمیزه وبرق و مراکز ی پرزرق ستاره های پنج بسیار ثروتمند مبدل شده بود و هتل های مسلمان، اسامه ای دنیوی از تجمل بود. از نظر توده خرید آن منظره ای ثروتمند تعلق داشت، با این ثروتمندان فرق داشت. او که به خانواده ی افغانستان به مزایای خود راکنار گذاشته بود تا از درون غارهای متروکه ی اسلام دادسخن بدهد، جای اینکه مانند دیگراندرباره جهاد بپردازد. او به راحتی و آسایشخود را فداکرده بود تا از برادران مظلوم مسلمانخود دفاع
RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2