در جستجوی جهانی بهتر

229 وحدت نوع بشر «اجازه بدهید تا حکم دادگاه مانند تندر بهگوش برسد، مانند طوفان شدید اما اینتنها نخبگانسیاسی نبودندکهطعم 18 یعدالتشوروی.» ‌ و پالاینده «عدالت» پارانویایی استالینرا چشیدند. ماریا چبوتارِوا، ۱۹۳۳ و ۱۹۳۲ های ‌ در دوران قحطی شوروی بین سال وجوی غذا و از روی ‌ دهقان و مادر چهار کودک گرسنه، در جست اش بازگشت. او نیز مانند بسیاری دیگر ‌ شده ‌ ی مصادره ‌ درماندگی به مزرعه شدن اجباری مزارع، کشتزار خود را از دست داده بود. ‌ خاطر اشتراکی ‌ به ی خود ‌ از قرار معلوم، یککیلوگرم چاودار دزدید تا شکمکودکانگرسنه سبب همینکار، بیست سال از زندگی خود را در گولاگ ‌ را سیر کند. به گذراند، بهکار اجباریگماشتهشد وسپسبهسیبریتبعیدشد. هنگامیکه ، پس از مرگ استالین، به خانه بازگشت، اثری از کودکانش ۱۹۵۶ در سال اطلاع بود. در ‌ نیافت. او در حالی درگذشتکه از سرنوشتکودکانش بی میلیون نفر جان خود را از دست دادند. ۱۰ دوران قحطی شوروی حدود یک ‌ مردم اوکراین آن را «هولودومور» خواندند: مرگ بر اثر گرسنگی. هیچ گرایان ‌ های چپ ‌ ایکه در حلقه ‌ های سانسورشده ‌ از این فجایع در روایت شد،جایی ‌ شدودر آنها استالین«رهبر بشریتپیشرو» تصویر می ‌ روایتمی نداشتند. استاد راهنمایروسیمن، پروفسور یوریلوریی، به بهترینشکل این وضعیت را توصیفکرده است: روزی با طنزیگزنده به منگفت «در کند اما در کمونیسم، اوضاع ‌ داری، انسان انسانِ دیگر را استثمار می ‌ سرمایه برعکساست!» ها» ‌ عنوان «افیون توده ‌ های رمانتیک با دین به ‌ در قرن بیستم، ایدئولوژی شهری مدرنیته همانند ‌ انواع مظاهر باورهای آرمان 19 کردند. ‌ رقابت می کردند و بدیلی ‌ کمونیسم بر سر ادعایحقیقتمطلق با یکدیگر رقابتمی

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA1OTk2